Fantastisk dag!

 2012-09-04    00:31:22   av:.
Det måste jag verkligen säga att det har varit, iaf här i Lista! Stor sol, varmt och skönt - vilket bara det är magiskt i sig!
 
Dagen drog igång med en väldig fart då vi fick besök långväga ifrån, spekulanter från Sydafrika hade rest ända hem till oss bara för att provrida vår Kaka! De reste som tur inte hela den långa vägen hit i onödan, utan det gick väldigt bra för det fina ekipaget och familjen verkade väldigt förtjusta i snygga lilla Kaka! Jag hoppas att de är lika nöjda som jag tror, då kanske Kaka snart får flytta till ett nytt hem i ett helt nytt land! :)
 
Efter att jag hade kört familjen till stationen så att de kunde ta tåget neråt Sverige för att påbörja resan hem och efter lunch joggade jag Dutch och Limbery. Dutch visade sig från sin allra bästa sida, precis som han gjort de senaste dagarna, han har så lätt för allt när han vill! Vi ägnade tiden åt övergångar och tempoväxlingar, det är ju det jag brukar tjata med - men det funkar ju så bra! :) Jag testade även av galoppombytena, bara enkla (vill undvika att han blir för invig och förekommer mig i serierna) och jag gjorde en liten tempoväxling framåt tre språng innan bytet för att få de stora och luftiga! Dutch var helt med på noterna och bytena blev kanon!
Limbery fick även han springa ett joggingpass, vi red igenom många serpentiner, det känns som om han behöver lite hjälp på traven med att bli helt liksidig -  la även till lite övergångar över medellinjen för att få honom mer uppmärksam, det märks att han inte gått för fullt nu på ett tag för han har lite för mycket spring i benen.. Han var dok riktigt duktig på slutet när jag red stora 8-volter med förvänd och rättvänd galopp, då var han tvungen att koncentrera sig lite mer :)
 
Jag och Rebecca tog sedan en tur ut på Tintin och Rulle i solen, super mysigt med en sväng ute när det var så härligt väder! 
Avslutade sedan med att longera Malte, som var på riktigt gott humör och bockade och brallade runt som bara den - det är så kul att se den stora och något klumpiga kroppen skutta omkring! :)
 
Imorgon blir det mycket att packa, hela lastbilen ska fixas iordning för det blir mitt och Mattias hem de kommande veckorna, på tosrdag åker vi nämligen till Holland för en veckas träning hon Anky och sedan reser vi vidare till Luxemburg för att tävla några dagar - det ska bli så kul!
 

Vårt mobila "Sverige-hem" när vi var på EM.
 anna

verkligen bra bloggen blivit när du skri´ver mer vad det är du gör :)

Svar: Kul att du tycker det! :)
Sanna Nilsson

 2012-09-04    15:27:12
 Anonym

Stort att du får träna för Anky, du är så duktig!!

Svar: Det håller jag verkligen med om, känns som en dröm! Tack så mycket! :)
Sanna Nilsson

 2012-09-04    19:25:35
 Stina

Gud va roligt med Anky, massssssor med bilder därifrån tack!! :D

Svar: Verkligen! Ska fixa så mycket jag kan och får! :)
Sanna Nilsson

 2012-09-04    20:01:15
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se