En helg i Luxemburg!

 2012-09-16    17:40:59   av:.
Nu äntligen lite bloggtid, sitter i lastbilen och har precis lämnat Luxemburg, destinationen för dagen är Tyskland. Vi ska sova över hos Kasselman ikväll för att fortsätta mot Sverige och Hviderup imorgon :)

Tävlingen igår gick sådär för min del, det var ingen katastrofritt men lite för spänt för att något skulle bli riktigt bra tycker jag. Strul med starttiderna resulterade i för min del endast 20 minuters framridning, vilket gjorde att Dutch var något överladdad när vi väl kom in på den stora arenan, han var då lite tittig och blev sktämd ett par gånger.. Några dyra missar och resultatet blev 65,5 % och en 15e plats. Synd då vi missade den i vanliga fall klockrena travökning pga att han skrämt flög iväg.. Men å andra sidan satt båda piruetterna fint :) Tyvärr gick bara 12 vidare till dagens final, men när jag tittade på de andra ekipagen och standarden på alla ryttare och hästar var jag ändå ganska nöjd med vår 15e placering!

Mattias Tsarevitj gick tyvärr inte heller vidare till sin final, men Brisbane har varit placerad i båda sina starter!! Charlotte har också haft en bra helg med sina tre fina hästar och placerat sig i fem av sex starter! Grattis igen till bästa herr Jansson och fru Haid-Bondergaard!! :D

Igår kväll hade vi ännu en fantastiskt rolig och trevlig middag med team Haid-Bondergaard och idag så har det varit underbart sommarväder, så i stora drag måste jag säga att det varit en mycket bra helg i Luxemburg!!
 Natasha-Dressyrhörnan

Ni är så duktiga :) Tänker på den dagen jag kommer upp i eran nivå :) Men jag kämpar på för fullt och har en lång (milslång) och rolig väg dit :)

Svar: Tack! Se till att njuta av varje minut av den roliga resan, det kommer gå mycket fortare än vad du tror! :)
Sanna Nilsson

 2012-09-16    22:08:52     URL: http://dressyrhornan.blogg.se
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se