En fredag i Erp.

 2012-09-07    23:19:00   av:.
Idag har jag tränat för Anky för första gången, det blev bara ett lätt jogginpass då Dutch verkade lite trött efter resan - han låg och sov hela morgonen, ville knappt följa med ut ur boxen, men han bor iofs extremt fint så jag kan förstå honom ;)
Trots att vi inte tränade så hårt eller länge fick jag många värdefulla tips av Anky, tex att jag måste kolla av att Dutch lyssnar på halvhalter bättre.. När jag gjorde de första svarade han inte upp nästan alls, men med lite stöttning från Anky blev han helt med på noterna!
Ser fram emot att rida ett mer ordentligt dressyrpass imorgon!
 
På eftermiddagen hade Anky och hela gänget här en plåtning för nästa klädeskollektion, så det var lungt på ridfronten. Jag och Mattias åkte lånade en bil och åkte iväg för att hämta upp Mattias ena hatt hos världens mest kända hattmakare - som passande nog bor här i Holland. Jag har träffat honom förut vid några tillfällen, bland annat på Falsterbo (han har haft ett utställartält brevid dressyrframridningen ett par år nu), han är enormt trevlig och fruktansvärt duktig på sitt hantverk!! Hattarna som han gör är helt fantastiska!!
Efter att vi varit hos honom ett tag åkte vi vidare för att handla lite mat, Mattias tror att jag kommer svälta ihjäl denna vecka och jag kan nästan påstå att jag håller med honom.. Mer eller mindre allt som finns här är täckt av socker, strössel eller chocklad - det är helt sjukt! Jag är chockad över att befolkningen inte rullar fram :P
 
Nu är det dags att sova lite, imorgon blir det mer ridning både för egen del men jag får säkert se och lära av mer fantastisk dressyr imorgon också :) God natt
 
 Nickan

Hur länge ska ni stanna och träna för Anky?

Svar: Vi åker till tävlingen i Luxemburg på onsdag kväll/torsdag morgon :)
Sanna Nilsson

 2012-09-08    17:56:36
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se