Dressyrpass med Anky's hjälp.

 2012-09-09    00:02:00   av:.
(jag blir så fruktansvärt trött på den här bloggen ibland, hade precis skrivit ett jätte långt inlägg som jag tyckte blivit riktigt bra och intressant.. Vad händer då, jo självklart strular det så att allt utom två rader försvinner.. Försöker igen..)
 
Idag har jag ridit ett dressyrpass för Anky (Anky van Grunsven - hur sjukt är inte det, kan inte ens komma ihåg hur länge jag drömt om att få träna för henne..), det var super kul och det gick riktigt bra!
Jag fick jätte mycket hjälp och massor med tips, hon fick mig att tänka till och ifrågasätta många saker som går på ren rutin "varför drev du honom mer framåt när han inte lyssnade på halvhalten, om han inte lyssnar måste du upprepa", "du måste visa att det är du som bestämmer, du måste vara ledaren i erat team", "om du låter honom falla utåt, har du ingen yttersida och då kan du omöjligt ha en eftergiven innersida - det blir mycket svårare för dig att göra en piruett då", "om du känner att det inte blir bra i en rörelse, avbryt då och ändra riktning och börja sedan om på nytt, ni lär er ingenting av att göra fel men ni lär er massor av att försöka hitta rätt"!
Jag är som sagt väldigt nöjd med träningen och saker som var okej till att börja med - som piruetterna, kunde Anky med några ord hjälpa mig att få klockrena! Och det härligaste av allt var att hon direkt lär mig och Dutch veta att det var bättre - snabb och konkret beröm! Det var toppen!
Det var även väldigt roligt att Anky sa att hon tyckte att Dutch såg mycket finare ut nu än när jag köpte honom för 2,5 år sedan! :)
 
Nu på kvällen har jag och Mattias varit gårdsvakter, hela gänget här har varit på en "förestagsmiddag" och vi fick ansvar för att se till att hästarna mår bra och inte blir stulna ;) Rapport; Alla är pigga och glada och alla står kvar i sina boxar!
 
Imorgon ska vi ta det lite lugnare, hästarna gick hårt idag och det har varit väldigt varmt och ska tydligen bli ännu varmare imorgon så vi tar en lugn joggindag. Hästarna får ju inte vara för trötta nästa helg på tävlingen i Luxemburg heller!
 
Nu är det dags och sova, orkar inte skriva något med idag.. Men hoppas att allt är bra med er därhemma!
Vi är ett team, ett fantastiskt team!
 Natasha

Mycket inspirerande läsning :)

Svar: Kul att du tycker det, roligt om jag kan förmedla hur inspirerande det är att vara här!! :)
Sanna Nilsson

 2012-09-09    00:29:04
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se