Ännu en kanonträning för Anky!!

 2012-09-10    23:30:38   av:.
Idag har jag haft ännu en kanonbra träning för Anky, det gick riktigt riktigt bra och jag och min Dutch fick så mycket bra hjälp!
Det känns så underbart att träna här, jag känner mig så hemma - allt är rätt! Hela systemet passar mig som handen i handsken och Dutch går bättre än någonsin!! Det märks att han är van vid detta Holländska sätt att träna och det känns att jag har blivit fomad av Mattias och att han i sin tur har blivit formad här!
Även fast det är mycket saker som Anky får säga till mig, så är det så häftigt för jag förstår det på direkten! Även om jag inte kunnat komma på lösningen eller förändringen själv, så faller den så naturligt så fort idén lämnat hennes läppar! Tänker aldrig "vad menar hon nu..?" utan för varje sak hon säger så far tanken "självklart, varför tänkte jag inte på det!!" igenom mitt huvud! Och så fort jag försöker göra som hon sagt åt mig så får jag direkt ett gott resultat och gensvar från Dutch! Allt bara stämmer, det är magiskt!!
 
Vi tränade igenom allt möjligt från programmen jag ska tävla i helgen under dagens pass, mycket tempoväxlingar i uppvärmningen för att se att Dutch var med på noterna och sen bockade vi av alla rörelser som ska tävlas. Jobbade lite extra med piruetterna i både skritt och galopp eftersom det är dom vi brukar ha svårast för, men det var inga stor fel på nån piruett idag.. Med ankys ögon och små förändringar i precis rätt ögonblick så är det där med piruetter inte ett dugg svårt varken om man frågar mig eller Dutch. Det är så konstigt hur något bara helt plötsligt kan kännas så enkelt, "aha, var det sådär man skulle göra...!?!" Nu tror jag inte att det kommer att gå precis lika enkelt varenda gång i fortsättningen, men jag är övertygad om att för varje gång vi sätter i en klockren piruett så är vi ett steg närmre till den kontroll som tillslut kommer göra så att vi kan sätta alla!!
 
Imorgon är det nya tag och ny träning, precis lika laddad som jag var igår! Det här är så kul!
 
Nu avslutar jag och herr J även denna dag i dressyrens tecken, genom att kolla tillbaka på Världscupfinalen från 2006 och framförallt Anky's och Salinero's segerkür där! Det är nog den bästa kür jag sett tror jag - gåshud! Det blir att ge Salinero en extra morot för den prestationen imorgon ;)
 Malin

Kul att det går bra! Skulle önska lite fler bilder bara.. ;)

Den küren är min favorit, går bara inte att hålla tillbaka tårarna när jag ser den!!

Svar: Tyvärr är det lite ont om bilder, har fotat lite med mobilen som ni ska få se sen :) Ja den är fantastisk!! :D
Sanna Nilsson

 2012-09-11    18:09:16
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se