Träningar för herr Jansson!

 2012-11-03    00:42:00   av:.
Nu ska jag berätta om träningarna för Mattias!
Bästa tränaren var här från och med tisdag kväll till torsdag kväll, grymt roligt och lika lärorikt som alltid! Extra kul var det att vi denna gången då det var flera nya ekipage, baland andra Liane Wachtmeister, med och tränade och alla var nöjda efter sina träningspass! Helt underbart bra och positiv stämning i stallet!!
 
På onsdagen blev det en återbudstid då en häst skadats sig i sista minuten, så jag lyckades få en extra träningstid och hann med att rida ett pass på Rebeccas Tintin. Jag tycker attd et är dags att hon ska lära sig byten (hon verkar hålla med om det än så länge..) och vi började därför med detta galoppombytes arbete - jag tycker att hon klarade det mycket bra för att vara första gången! :)
 
Dutch var lite bråkig under onsdagen, efter att han hade gjort jätte fina byten i varje tyckte snyggingen att han var "klar för dagen" och att han varit typ världsbäst. Vilket jag och tränaren inte riktigt höll med om, Dutcch hade iofs vait väldigt duktig med bytena, men när galopparbetet var klart för dagen var det dags att ta lite trav, piff och puff! Här visade Hollänadaren att han inte alls var acv samma åsikt, men han fick tillsist ge med sig och gick fint på slutet av passet.
På torsdagen var han mycket mer samarbetsvillig och sprang på som en dröm! Super fina byten i varje upptilloch med 6 stycken på rad och riktigt riktigt bra piaff och passage!! Tror faktiskt att han gjorde den bästa piaffen någonsin! :D
 
Limbery reds av Mattias på onsdagen så jag behövde lite hjälp uppifrån ryggen, det är bra att Mattias hoppar upp då och då så att vi kan resonera fram en plan för den fortsatta träningen. Limbery gick väldigt fint och MJ bekräftade alla de saker jag känt och anat i ridningen innan, vilket var så skönt att höra!
På torsdagen red jag själv och herr Jansson hjälpte tillfrån backen, mycket skolor i både trav och galopp blev det och Limbery var riktigt duktig trots att han inte är så stark efter sin lugna sommar. Jag är övertygad att denna kille snart är tillbaka igen och då bättre än någonsin!
 
Måste även säga att jag är så glad att jag har Limbery och Dutch och rida, de är superfina båda två och de kompleterar varandra fantastiskt bra då de är helt olika och jag lär mig därför mer av vrje pass än vad jag trodde var möjligt! Dutch har sin styrka i framdelen och Limbery i bakdelen och jag får verkligen träna på att stärka dem i deras respektive svagheter och som sagt, jag lär mig massor av detta!!
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se