Tisdag med mycket ridning!

 2012-11-07    00:20:00   av:.
Här hemma finns det massor att göra just nu, med fullt stall och vintern påväg.
Många hästar som rids igen också, vilket är det bästa med jobbet så det är toppen!
 
Idag har jag varit iväg med Dutchen och tränat för Gustaf Svalling, riktigt kul! Min kille var dock lite överladdad, troligen pga att det var ganska kallt, men också för att han har fått och fick så mycket beröm! Han är väldigt rolig med det där, ju mer beröm han får desto mer älskar han sig själv och blir kaxigare och kaxigare - därmed också vildare och vildare! Vilket ego han har min snygging, det märks att han blivit hyllad och fått showa stor del av sitt liv!
Jag är dock, trots Dutch bus, nöjd med passet - tränade på mycket piruettarbete, vilket gick riktigt bra! 8a-mässiga helpiruetter enligt Gustaf, kan ju inte vara annat än glad över det betyget!!
 
Dagens andra höjdpunkt var att passet på Dorn efter ett par enorma bocksprång resulterade i ett varv oplanerad och något okontrollerad galopp! Första galoppen på över 9 månader, hur skulle jag kunna vara annat än lycklig!? Jag är så otroligt glad att min stjärna lever och älskar livet så som han gör!!
 
Med det så säger jag god natt och somnar med ett leende på läpparna!
 
Dorn som 7åring
 Moa

Hej Sanna!
Jag har inte läst din blogg så länge men tycker den är jättebra. Skulle tycka det vore intressant om du kunde berätta lite mer om Dorn.

Svar: Hej! Kul att du har hittat hit :) Jag kan absolut utvärdera lite mer om Dorn, är det något speciellt du vill veta? Så länge hittar du mer (oaktuell till viss del) info;
http://sannanilssondressyr.blogg.se/2010/november/don-dorn.html#comment
http://sannanilssondressyr.blogg.se/2012/february/nar-livet-ar-som-varst.html#comment
http://sannanilssondressyr.blogg.se/2012/february/to-be-continued.html#comment
http://sannanilssondressyr.blogg.se/2012/february/min-drom-min-stjarna-min-dorn.html#comment

Hoppas att du känner att du fått veta lite mer om Dorn iaf :) Och kommentera gärna igen om du undrar något annat som sagt! :)
Sanna Nilsson

 2012-11-07    11:34:48
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se