Lite allmänt motigt..

 2012-11-14    00:10:00   av:.
Det går inte så bra just nu, inga stora katastrofer - peppar peppar - men ni vet, ibland har man sådana dagar då det inte riktigt går som man vill.. En sak strular, två saker stular, tre saker strular och tillsist funkar liksom inget som man hoppats..
Det började med en ofrivillig avstigning för mig förra veckan, ingen enorm grej men mörbultad blir man ju nästan alltid, fortsätter med att jag får en onödig spark på handen av ett djur vid intag från hagen och en likadan fast på höften då jag skulle göra rent ett sår som Malte har.. Ingen utav grejerna var menat illa från hästarnas sida, men ibland är man ju "på fel plats vid fel tillfälle". Detta oturshjul fortsätter i rullning igår då jag skulle ta in Liam och Totte från hagen, precis när vi kommit in i stallet så blir Liam skrämd snurrar runt och stegrar. Än en gång på fel plats och lillen tacklar till mig som hamnar på golvet och han ramlar efter, det är ju bara ett föl men han är tung ändå kan jag lova! Slår huvudet i golvet och blir ännu mer mör i kroppen.. När jag sedan haltar ut för att hämta in sista gänget från hagen och möter Rebecca med två andra hästar var det en kamp mellan skratt och tårar - tillslut vann skrattet, det blir liksom lustigt hur allt bara går fel.
Idag hade jag ett läkarbesök inbokat klockan 9 i Stockholm (inget överdrivet farligt) och åkte hemifrån redan vid 6.40, med tanken att Rebecca och Malin får sköta stallet utan mig denna tisdag.. Men får snart ett sms från stackars Malin som är jättesjuk och inte kommer ur sängen.. Kunde det vara mer opassande att vara i Stockholm för min del. Rebecca fick fixa stallejobbet själv, hur duktig som helst (!) och jag kunde ta ett tåg hem så att jag var hemma vid lunch iaf! Vi fixade eftermiddagen tillsammans och var inte alltför försenade trots dubbelt manfall på förmiddagen! Malin har även meddelat att hon mår bättre så vi hoppas och tror att hon joinar oss imorgon :)
 
Kanske inte ett så intressant inlägg att läsa, men det visar tydligt att inte allt alltid är fantastiskt med hästar som kollegor!
Nu ska jag ta min ömma kropp och bädda ner mig i sängen! :) Godnatt
 
Lilla Liam i september :)
 Julia

Vilken otur.. Krya på dig!

 2012-11-14    17:56:28     URL: http://ohjuliet.blogg.se
 ida

Usch, det var ju verkligen inget vidare. Hoppas du blir bättre snart! :)

 2012-11-16    08:36:13     URL: http://idalundell.blogg.se
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se