Info om läget i stallet.

 2012-11-23    00:17:59   av:.
Nu ni, nu börjar jag ta mig tillbaka till verkligheten, mår inte helt bra men är nog (förhoppningsvis) på bättringsvägen iaf! Ser fram emot en morgondag med mycket ridning på schemat, viljan är det inget fel på så den dumma febern får något att bita i där :)
 
Det händer ju som vanligt massor under detta tak, igår hade vi besök av vår bästa veterinär - Rådberg!! Lite allmän hälsokoll på ett par hästar och ett gäng vaccinationer blev gjorda innan han nu åker påsemester till Frankrike i några veckor. Saknar honom så fort han lämnar landet, hästarna får verkligen se till att hålla sig friska nu - helst hela tiden såklart, men det är ett måste tills han kommer hem känner jag!
Dutch och Dorn var två utav de fyrbenta som vaccinerades, passade ju bra att de får ta det lungt när jag helst ska göra detsamma! Trots att stjärnorna inte skulle ridas finns det ju andra som ska motioneras, vi har verkligen en flock unghästar i stallet nu - vilket förövrigt är jätte kul måste jag säga! Så det blev lite motionering igår iaf :)
 
Idag fanns det en hel del kontorsjobb att göra, mycket extra planering som måste fixas inför nästa veckas resa till Globen och S.I.H.S! Vi har även ett fullt stall nu, vilket betyder att det finns mycket att göra varje dag (finns det ju alltid, men det tar längre tid att sköta 20 hästar än 18 förståligt nog..) så allt arbete måste planeras in i minsta detalj för att dagarna ska gå ihop. Så nu har jag, med hjälp av Rebecca, skrivit ett "schema" för tjejerna som jobbar helg, det är ju svårt för dom att "komma in i rutinerna" när de bara jobbar varannan helg och hästantalet ändras med jämna mellanrum. Så för att effektivisera finns nu ett tydligt schema förhoppningsvis ska hjälpa dom med lite smarta genvägar i arbetet :)
Jaja, nog om det..
Hovslagaren har varit på besök och skot ett par hästar,  jag avslutade dagen med att hålla lektion och min snälla pappa åkte ner till Skåne denna torsdag och lämnad Limbery hos Mattias och tog med Perazzi och Dannyboy hem till Lista! Kommer sakna min Danskeman, men det var jätte mysigt att få hem Prerazzi och Danny igen, de gnäggade så sött och igenkännande när jag kvällsfodrade för ett par timmar sedan! :)
 
Dags att sova, vill verkligen bli frisk nu!
Fin bild på Dannyboy från vår saknade fotograf Göran!
 blomma

varför tog du hem Perazzi och Danny?
Står inte de till försäljning hos Mattias?

 2012-11-23    07:31:54
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se