Den 25e och 26e mars.

 2012-03-27    01:22:00   av:.
Ojojoj vad klockan hunnit bli mycket, men nu har jag gått in i "andra andningen" och är inte ett dugg trött - vilket gör detta ett perfekt tillfälle att blogga lite :)

Igår startade jag ju sista klassen i Åstorp, Inter 1 för andra gången för mig och min Dutch. Det gick väl ganska bra, vi hade många små missar, lite "felsteg" här och där - det är svårt att inte få det när prinsen rör sig så extremt mycket och dessutom är lite spänd.. Men det var som sagt helt okej, en superfin piruett och en nästintill perfekt sluta i traven tex :) Vi fick iaf 66,8 (tror jag) % och blev placerade på andra plats, vilket jag absolut är nöjd med!
Efter prisutdelning packade vi ihop oss i lastbilen och började den långa resan hem mot Eskilstuna - då med både Limbery och Dutch med! (Hade inget batteri på mobilen då, därför jag inte uppdaterade er om gårdagens resultat på en gång)

Vi var hemma i stallet strax innan 24.00 och då var det bara att ställa in killarna i deras boxar och packa ut det nådvändigaste ur lastbilen och gå och lägga sig.
Imorse var jag hur trött som helst, helt fantastiskt hur jobbigt det är att tävla och resa!! Helt slutkörd! Men jag kom väl sakta men säkert igång ändå, uppdatera mig om läget med alla hästar och allt i stallet med tjejerna som jobbat här hemma när jag varit borta. Sen började jag packa ur lastbilen, fixade lite på kontoret med viktigt pappersjobb, motionerade några hästar och åkte sedan till Strömsholm. Det var så mysigt att komma dit idag, jag har saknat Dorn de senaste dagarna och det verkade som om han saknat mig med, för han gnäggade så sött när han såg mig! Var hos honom väldigt länge idag, myste, borstade, biolightade och lindade hans ben inför natten osv.. Han verkade ganska pigg, men hade samlat på sig väldiga mängder vätska i ben och skap eftersom han inte rör sig alls :/ Lääängtar så till han får komma ner från hängmattan och hem till Lista!!

Nu på kvällen har jag firat min lillasyster som fyllt 18 år idag! Grattis till henne igen :D

Nu tror jag att det är dags att sova några timmar innan klockan ringer, imorgon blir det en lång dag - bla med besök av bästa Jimmy "sadeldoktorn" :)


Pappa fixade iaf en bild från framridningen, eller det finns några fler men där ser man inte att det är en häst eller ryttare överhuvudtaget ;)
 Lena

Stort grattis Sanna till en lyckad tävlingshelg! Nu är ni på g ;-) Håller tummen för att allt blir bra med din fantstiske Dorn också. Du är värd all framgång med din ambitiösa satsning och jag förstår att det ligger hårt arbete och slit bakom. Hälsningar från Lena (min dotter tävlade dressyr för några år sedan i ungefär samma klasser som du så jag har följt din karriär ett tag!)

 2012-03-27    08:59:31
 Elin

vad har du för sadlar?

 2012-03-27    13:55:15
 Julia - tävling på bloggen i samarbete med CF hästshop

Vilken härlig bild, action!

 2012-03-28    08:35:30     URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se