Svar på andra delen på första frågestunden -12.

 2012-03-11    23:21:36   av:.
nyfiken

Kommer DonDorn bli bra?

2012-03-02 08:41:51

Svar Jag vet faktiskt inte, men jag hoppas det och jag ska göra allt som står i min makt för att han ska bli det! /Sanna


Malin Persson

Jag har sett att du skrivit om "vibben" typ idag stog Dutch bara på vibben. Vad är detta? :) Tack för en trevlig blogg!

2012-03-02 10:11:13

Svar: Kul att du reflekterat över det, "vibben" som jag kallar den heter egentligen GravityLine och är en vibrationsplatta som mina hästar står på en kvart om dagen för att öka blodcirkulationen i kroppen och därigenon minska skaderisken. :)
Jag är överförtjust över vibben, jag känner stor skillnad på hästarna när jag rider beroende på om dom stått på vibben innan eller inte! Jag tor även att det var vibben som hjälpte Dutch att hålla igång kroppen efter hans olycka förra sommaren och därför också hjälpte oss att komma igång med träningen så pass fort igen! Det är en självklarhet att Dorn kommer vibbas flera gånger per dag så fort han kommer hem så att han ska få igång kroppen så fort som möjligt efter sin tid i hängmattan! :) /Sanna


Dutch är modellhäst för Gravity Line!


Dutch och jag på vibben innan träning för Mattias! :)


Favoritmusik?
Kyrmusik?

2012-03-02 11:02:09

Svar: Oj, svårt.. Jag gillar typ nästan all musik, men extra svag för bra och genomtänkta texter! Lyssnar på olika typer av musik vid olika tillfällen, mest blir det dock "glad" och enegigivande musik som gör vardagarna lättare :)
Just nu har jag "Pirates of the Caribbean" tema på min kürmusik, har tidigare haft Michael Jacksson och Astrid Lindgrem tema :) /Sanna


Line

Skulle du vilja ha Totilas? :)

2012-03-02 12:55:38

Svar: Jag skulle gärna prova att rida Totilas, bara för att det skulle vara en häftig upplevelse! Men jag skulle inte vilja ha honom som min, jag tror absolut inte att jag skulle klara av att rida honom och jag skulle inte klara av pressen från omvärlden som kommer med att ha och rida en sådan världstjärna. :) /Sanna


T

Gick du hästgymnasium?
Varför är du inte utbildad tränare?

2012-03-02 16:03:23

Svar: Japp, jag gick Hästskötar inriktning på "Övriga hantverk" linjen.
För att man måste vara minst 25 år för att få gå den utbildningen och jag fyller bara 21 i år. :) /Sanna


elvira

Har du ridit SM nångong? :-)

2012-03-02 17:33:18

Svar: Ja, det har jag gjort. Tror att jag är uppe i 11 SM starter nu :) /Sanna


Pia

Jag har fått för mig att Sanna startat flera SM?
Nm också?

2012-03-02 17:43:57

Svar: Det stämmer, som jag skrev ovan så tror jag att jag har kvalat in och deltagit 11 gånger nu :)
Japp, jag har även startat NM och EM! /Sanna



Jag undrar över öppetiderna till butiken? :)
Tack för en superbra blogg! Jag följer den slaviskt! M.v.h /Sara Karlsson

2012-03-02 21:28:13

Svar: Onsdagar och Torsdagar 14-19
Lördagar 10-15
Söndagar 11-15 
Mer info hittar du här; 
 https://www.facebook.com/pages/Sanna-Nilsson-Dressyr-Butiken/135146679937768
Kul att du gillar den!! :) /Sanna


Julia

Vad gillar du att göra på din fritid? :)

2012-03-03 01:05:58

Svar: Jag har inte så mycket fritid faktsiskt, min hobby har ju blivit mitt jobb och jag jobbar praktiskt taget jämt ;)  Men om jag inte håller på med mina älskade djur så gillar jag att umgås med mina vänner och med min familj! /Sanna


Malin

Har bockan varit hos Elise Fredriksson tidigare?

2012-03-03 11:02:28 URL: http://mea84.blogg.se/

Svar: Ja, hon stog hos Elise när hon fick ett föl för typ 6 år sedan :) /Sanna


Varför uppdaterar du bloggen så lite? Jag älskar din blogg men skulle vilja läsa mer!

2012-03-03 11:05:48

Svar: Det är för att jag faktiskt inte hinner blogga mer, tiden räcker helt enkelt inte till.. Jag skulle önska att jag hade fler timmar per dygn och jag försöker blogga så mycket som jag bara kan! Men som sagt, tiden räcker inte.. Kul att du gillar den iaf! /Sanna


Sandra

Ska du tävla mycket i sommar? =)

2012-03-03 18:33:19

Svar: Jag hoppas på att det blir mycket tävlingar i år!! :) /Sanna


varför gillar du inte att bli fotograferad???

2012-03-04 17:58:06

Svar: Jag vet inte riktigt.. Tycker väl att det är jobbigt att vara så i "centrum" på det sättet.. Plus att jag tycker att jag brukar se så konstig ut på bild :S /Sanna


Moa

Hej! jag undrar vilka tränare du rider/har ridit för och hur ofta? Tack för en fin blogg :) /moa

2012-03-04 22:39:53

Svar: Hej. Det har blivit en hel del tränare genom åren.. Camilla Eriksson, Pia Lusth, Magnus Hamilton bland några andra. Tränar just nu för Pia Fälth, Liane Wachtmeister, Annica Westerberg, Jessica Wall och självklart Mattias Jansson!! Jag har inte tränat så ofta förr, kanske var annan eller var tredje vecka i genomsnitt. Men det senaste året har jag tränar betydligt mer, typ en till två gånger i veckan - vilket jag gillar skarpt! :) Tack själv! /Sanna


Blomma

Hur går det med Perazzi och "den där andra bruna med bläs"?

2012-03-05 10:54:42

Svar: Tror att du menar Limbery (?), han och Perazzi är enligt rapport mycket duktiga nere hos Mattias :) De tränar nu för fullt för att försöka kvala in till Falsterbos 7 års klasser! :) /Sanna 

 
d

Jag har några frågor :)

*Hur många stallplatser har du?
*Hur många hästar äger du?
* Kan du lägga ut bilder på hela din anläggning?
Sadelkammare,foderkammare,hagar,ridhus,butik,stall,spolspilta,stallgång osv? :)

2012-03-05 18:18:02

Svar: Trevligt :)
Vi har 20 boxar inne i stora stallet och 4 (3 gigantiska fölboxar) i det lilla stallet.
Just nu är det 17 st :)
Det ska jag försöka fixa så småningom! Lite bilder finns här; http://sannanilssondressyr.blogg.se/2011/february/sadelkammaren-bildbomb.html#comment /Sanna


Lisa

jag rider en häst som gärna "går på bogarna". Hon är därflr ganska tung i handen och hon har inte alls något tramp i bakbenen. Jag har tidigare försökt göra många igångsättningar, trav till skritt och allt sådant men istället blir hon bara springig och springer iväg från mig.
Har du några tips för att få henne att trampa under sig och "gå på bakbenen" utan att hon blir allt för springig och stretig.

Kram Lisa

2012-03-05 18:33:33

Svar:Hej Lisa! Det är väldigt svårt att svara såhär när jag inte sett hästen med egna ögon.. Jag tror dock att du har gjort helt rätt i att försöka att gör mycket övergångar, du kan även gra övergångar i respektive gångart - typ samlad trav, mellan trav, samlad trav osv. Var väldigt tålmodig och konsekvent i detta arbete, upprepa samma sak 1000 gånger om. Då borde hon lära sig att det inte är okej att hänga i tygeln eller springa ifrån arbetet. Om det är svårt i trav eller galopp, så kan du göra övergångar i skitt och lägga in en del halter. Kom ihåg att det är bättre att göra 1 tydligare förhållning än att "sitta fast i en dragkamp". Pm du får henne att vara mer ombservant på de förhållande hjälperna så kommer hon inte kunna springa och streta.
Vill även tillägga att det alltid är bra att ya hjälp av någon från backen som kan se och hjälpa er framåt :) Hoppas att det löser sig! /Sanna



Lisa

Kan du lägga upp bilder på ponnysar du ska sälja?
Är High Flying Top inriden?
Har du någon favorithäst?
Vart bor du?
Favoritplats att tävla på?
När började du rida?
har du ridit på ridskola?

Din blogg är bäst! Kram <3

2012-03-08 17:48:51

Svar: Det är Rulle (High Flying Top MG) och Kaka (EG Cauchy) som ska säljas :) Kan försöka fixa lite nya bilder på de pojkarna! :)
Japp, lilla Rulle är inriden, grundutbildad och har kommit långt för sin ålder!
Det är svårt att välja en, Kessys Derano som jag sålt står mig fortfarande mycket varmt om hjärtat! Dorn har alltid varit min drömhäst och Dutch är också en favorit i stallet :)
Jag bor i anläggningen här i Lista, en bit utabför Eskilstuna.
Hm, måste nog säga Falsterbo faktiskt - stämningen är på topp där!
Jag började rida på ridskola när jag var 7 år :)
Kul att du säger det, det värmer verkligen! Tackar! /Sanna
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se