Håruppsättnings tips.

 2012-03-30    12:35:00   av:.



1. Sätt först upp håret i en låg hästsvans. Tänk på att hatt/hjälm ska bäras, knuten måste därför sitta väldigt långt ner mot nacken.




2. Trä på en så kallad donut runt håret över hårsnodden.




3. Luta huvudet framåt och fördela håret jämt över ”donuten”.




4. Ta en ny hårsnodd och fäst den runt håret som ligger jämt födelat över donuten, så att den ”håller om” håret mellan huvudet och donuten.




5. Fläta det resterande håret (om du har kortare hår kan du snurra det som är kvar och fästa på samma sätt som flätorna), jag brukar kunna ha 3-4 flätor av det resterande håret.




6. Fäst flätorna omlott runt hårsnodden som sitter mellan huvudet och donuten, detta görs lättast med hårnålar. På bilden ovan syns ändarna på flätorna i nacken…




7. …vik in slutet på varje fläta under en utav de andra flätorna, så att håret inte ”spretar” fram.




8. Nu bör håruppsättningen se ut ungefär som på bilden ovan. Att använda mycket hårspray rekomenterar jag starkt så att håruppsättningen håller trots att du rider. :)




9. Jag har sedan nålar med ”bling bling” på, finns i vissa hästaffärer – tex i Sanna nilsson Dressyr Butiken!  Detta piffar upp håruppsättningen betydligt enligt mig :)




10.   Och se här, en vacker håruppsättning som Rebecca lyckats göra i mitt hår på ungefär 15 minuter :)


Donut och utsmyckning till din håruppsättning finns hos Sanna Nilsson Dressyr Butiken!

 Julia

Snyggt!

 2012-03-30    15:44:17     URL: http://ohjuliet.blogg.se/
 Frida Hallgren - www.fridahallgren.se

Lite bilder på dig och din fina brunis finns på min blogg från förra årets SM. Hoppas du tycker om dom! /www.fridahallgren.se

 2012-03-31    22:40:12     URL: http://www.fridahallgren.se
 Sophie

Vad fint :)

 2012-04-05    17:17:18     URL: http://blogg.improveme.se/mssophie/
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se