Första tävlingsdagen för säsongen..

 2012-03-23    22:18:02   av:.
..ja iaf för Dutch! Jag har ju startat en klass med Danny för några veckor sedan, men det här var första tävlingsdagen för mig och min Holländare, nationell St George. Och hur gick det då? Jo, både ris och ros.
Jag måste säga att det var helt okej, ingen katastrof ritt, men missar i båda serierna, ena piruetten i galopp och i en skrittpiruett.. Så det finns mycket att förbättra!! Men som sagt helt okej för att vara årets första start!
Anledningen till alla missar var att det blev lite spänt i det stora hela, mycket pga att det idag låg nytt spån runt hela banan (kan säkert visa er på någon bild när jag kommit hem) vilket det inte gjorde när vi tränade inne på banan igår.. Detta tyckte Dutchen var väldigt läskigt, han gick förbi överallt men höll ett vakande öga på denna usmyckande detalj! Tror att detta kommer bli mycket bättre imorgon när han fått sett allt en gång innan :) 

Lite tråkigt var även att domarna var ganska öjämna i bedömningen av mig, 68 %, 67 % och 63 % blev totalt 66,71 % slutade med det på en 6e plats, där det var väldigt jämt från 4e-6e placering.
Imorgon är det dags att starta YR Mästerskapsprogrammet - 10.57 är min starttid och ni får gärna hålla tummarna! :)
Nu ska kvällen avrundas här i Åstorp, snart är det lördag och dags för en ny klass att börja!
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se