Sadlar och en stjärna som går igen!!

 2012-03-29    00:58:00   av:.
Jag har ingen aning om var jag ska börja.. :)
Men gårdagen var en lång stalldag, Jimmy "sadeldoktorn" var på besök vilket alltid är lika roligt! Jag tycker så bra om Jimmy och han är otroligt duktig på det han gör! Litar på honom till 110 %.
Han kollade iaf av hur mina hästars sadlar låg och ändrade lite smått på några. Han tog även med sig några av mina gamla sadlar som han nu ska sälja, betyder att det blev mindre grejer i sadelkammaren vilket känns bra :)
Dock lär inte detta vara så länge, han hade nämligen med sig sin nya egebdesignade sadel som han kallar "Rembrandt" och jag blev fullständigt förälskad i den! Så sjukt fin, jag känner på mig att jag nån dag framöver kommer att hitta en klockren förklaring till att byta ut flera av de sadlar jag har :P Jag kommer iaf göra ett gott försök till detta!
Vi kommer frövrigt att sälja denna underbara sadel i Sanna Nilsson Dressyr Butiken genom ett samarbete med Jimmy! Det är som sagt Jimmys helt egendesignade och egenägda sadel och därför bara han som får sälja den. Men eftersom vi som sagt ska utöka vårt samarbete nu så har han beslutat att vi ska få ha en sadel hängande i butiken så att människor kan få känna, klämma och till och med provrida i den!! Det är verkligen en ära och otroligt roligt att han valt vår butik!
Han kommer även att komma och ha sadelprovningar hos oss med jämna mellanrum! - mer info om detta kommer :)
Läs mer om Jimmy här; http://www.sadeldoktorn.se/

På kvällen red jag och Rebecca ut en sväng, hon på sin Tintin och jag på lilla Rulle - som är fantastiskt duktig och cool för att bara vara 4 år!

Idag har det oxå hänt massor, jag skulle egentligen iväg på Knytis träning men när jag var och hälsade på Dorn imorse så bestämdes det att han skulle plockas ner från hängmattan första gången idag! Det var tillräkligt med personal på plats och de absolut bästa veterinärerna hade tid att kolla Dorn vid två och sen har han ju hängt i hängmatta i 7,5 vecka nu!
Så detta beslutades och jag fick avboka Knytis träningen för att vara med hos Dorn!
Han plockades som sagt ner från hängmattan och jag var så nervös att jag trodde att jag skulle svimma! Men det gick som tur var bra, hans första steg var mycket vingliga - pga att han tappat alla muskler och inte har styrkan och för att han var drogad för att hålla sig lugn när han plockades ner. Han gick väl totalt 20 meter ungefär och jag har aldrig sett någon vara så överförtjust över att få gå!! Stjärnan tog verkligen i med all kraft i varje steg och det var tydligt att han vet vad han vill!! Helt underbart att se! :')
De närmaste dagarna ska veterinärerna undersöka honom och diskutera så får vi se hur allt blir framöver! Om vi har riktigt tur får han snart komma hem!

Nu ska jag sova lite, åker till Dorn imorgon bitti och vid lunch ska jag till Ericsberg och träffa Knytis gänget samt träna för bästa Liane och på kvällen kommer Annika ut och behandlar tre av mina hästar! Lång dag, men ack så rolig! :) Godnatt!


Dorn i hängmattan, precis innan han plockades ner - han var inte speciellt glad just här, men han blev desto gladare när han fick gå ut ur boxen för första gången efter total stillhet i så många veckor!
 Bea

Helt otoligt att det gått 7½ vecka redan och att man kan ha dom hängande och att kisseriet och bajs och allt funkar, vilken otrolig lycka att han klarat de så här långt!! Blir glad av att få läsa att det går så bra, håller tummar och tår för fortsatt läkning i rätt riktning <3 Mvh Bea

 2012-03-29    13:35:39
 camilla

Åh vad roligt att det gick så bra! Håller tummarna att det håller i sig

 2012-03-29    15:18:00     URL: http://millas.blogg.se/
 Natasha-Dressyrhörnan

Åh vad lycklig jag blev av att läsa detta om dorn :)

 2012-03-29    18:42:40     URL: http://dressyrhornan.blogg.se/
 Julia

Gud vad roligt! Vilken kämpe Dorn är! Håller tummarna att det håller i sig! :)

 2012-03-31    09:23:14     URL: http://youngrider.bloggplatsen.se
 Helene

Härligt att höra!! Hoppas allt fortsätter lika bra nu!

 2012-04-01    21:26:31     URL: http://Helenececilia.wordpress.com
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se