Dag två i Åstorp.

 2012-03-24    16:14:33   av:.
Dag två på Åstorps nationella dressyrtävlingar, Dutch och jag startade YR Mästerskapsprogrammet idag. Vilket gick ganska bra tycker jag. Lite spänt travprogram och därför en del missar, lite felsteg här och där.. Inget stort, men allmänt spänt. Skritten var bra och galoppdelen var ovanligt bra, ena piruetten var väl inte bättre än godkänd men den andra var riktigt bra och båda serierna satt på plats, allt detta toppat av en bra galoppökning.
Jag är som sagt nöjd, det vi brukar ha problem med flöt på bra - vi är påväg åt rätt håll :)

Även idag var det lite ojämn bedömning, 68,9 % 67,3 % och 63,5 %  vilket jag tycker är lite trist.. Fick tex en 8a och en 5a på samma galoppökning, där jag inte alls förstår 5an.. Menmen så är ju den här sporten.. :)
Slutade iaf totalt på 66,6 % vilket placerade oss på en 7e plats i reslutatlistan.

Imorgon är det dags att rida Inter 1 för mig och killen min, spännande! Tror det blir en eftermiddags start, så vi lär komma hem till Eskilstuna typ mitt i natten. Men det ska bli ganska skönt att komma hem, saknar alla därhemma - ser verkligen fram emot att åka och hälsa på Dorn på måndag morgon! Förövrigt har jag hört att han är pigg och glad, Rebecca och mamma har varit hos honom alla dagar jag varit hemifrån för att Biolighta och jag har självklart fått rapporter om hur det gått :) De är så snälla som fixar så att jag kan vara borta såhär länge!!

Nu ska jag gå ut och gå med Dutch en sväng så att jag hinner tillbaka till datorn till exakt klockan 18 - då är det nämligen dags att anmäla till en ny tävling och alla ni som tävlar själva vet ju att man måste "hänga på låset" för att komma med nuförtiden. När anmälningen är gjord är det dags att springa ut igen för då ska Mattias starta sin Tsarevitj och jag ska troget stå vid sidan och heja på samt agera hästskötare :)

Ha det bäst så hörs vi!
 LW

Bra jobbat!

 2012-03-24    17:33:19
 elli

Grattis till fin placering idag:)



 2012-03-25    17:06:37
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se