Ännu fler kommentarer som förtjänar svar!

 2012-03-12    07:00:00   av:.
Kerstin

Så Don Dorn är till salu, om han blir frisk. Har du köpt in honom för att tjäna pengar på honom? Rimmar dåligt tycker jag. Tyckte att jag läste i ett inlägg att du hade drömt om just den här hästen i halva ditt liv! Du skriver att du inte fäster dig vid dom här hästarna, det
låter ju inte så när du just skriver om Don Dorn. Jag trodde att din pappa hade köpt honom som en Grand Prix läromästare till dig. Men alltså
inte...

2012-03-10 23:54:15

Svar: Hej Kerstin! Ja, absolut! Han är till salu just nu med, det är ju dock inte så många som vill köpa hästar som står i hängmatta. Japp, Dorn är en utav företagets största investeringar.
Jasså, jag förstår inte varför du tycker det?
Drömt om honom har jag gjort sedan första gången jag såg honom, vilket är 8 år sedan nu. Även fast han är en dröm för mig att just nu äga så är jag fullt medveten om att lyckan kan vara kort och att jag kommer att vara tvungen att sälja honom någon dag. Att jag inte skulle "fästa mig vid hästarna" har jag antingen förklarat dåligt eller så har du missförstått, självklart fäster jag mig vid dom - det gör man när man umgås med nåt djur så extremt mycket! Jag älskar alla mina hästar, vissa mer och andra mindre. Dorn är en utav dom hästar jag har haft/har som jag fäst mig allra mest vid, vilket kommer att göra det jobbigare att sälja honom om man jämför med vissa andra hästar.
Att det skulle vara en "läromästare" till mig stämmer inte överhuvudtaget, vi köpte Dorn för 3,5 år sedan - då var han en vild unghingst som aldrig startat Grand Prix överhuvudtaget! Jag provred honom inte ens innan köpet, det viktiga var inte att han skulle passa mig utan att han skulle kunna öka i värde under Mattias som hästutbildare. Eftersom att han var så speciell och svår fick vi köpa honom ganska "billigt" med risken att han aldrig skulle lugna ner sig och bli en bra och mer värdefull tävlingshäst. Han kastrerades två dagar efter att köpet trätt i kraft och har sedan dess blivit lugnare och lugnare, som tur är.
Dorn har även visat sig vara en bra investering för företaget, i slutet av 2010 fick vi flera jätte bra bud, drygt 5 gånger inköpspriset, på honom från utlandet. Det var extremt nära att han såldes vid den tidpunkten (jag hade inte ens setat på hästen då) men efter mycket övervägande togs beslutet att försäljningen fick vänta - mycket för att vi hade en uppgörelse med Mattias att han skulle få en ärlig chans att försöka kvala med till OS 2012 och att vi hoppades att Dorn skulle fortsätta att öka i värde i takt med att han fick mer rutin i Grand Prix.
Idag kan jag ärligt säga att jag ångrar det beslutet, eftersom Dorn just nu är på Strömsholm, men det är lätt att vara efterklok med facit i hand - chansen att Dorn och Mattias varit klara för OS just nu fanns ju också och då hade ju Dorns värde ökat brutalt mycket mer! Som sagt, nu i efterhand så var det ett dåligt affärsbeslut att inte sälja Dorn för 1,5 år sedan. Det som är tur är att Dorn är relativt ung, så om han kommer tillbaka från denna skada så kommer han fortfarande ha många fina tävlingsår kvar!
Hoppas att du förstår vad jag menat i detta låånga svar och att du är nöjd med det! Annars får du mer än gärna kommentera igen! /Sanna


Anna & Ida

Grattis!
Skönt att läsa om framgång!


2012-03-10 21:16:54

Svar: Tack! :)


Lindha

Grattis, han såg jätte fin ut! Skulle bara säga att det är så roligt med ryttare som är trevliga och glada när dom är ute och tävlar :)
Kul att du gillade schabraket ( Det var jag som delade ut det till dig ;). Kul att det gick så bra!

2012-03-10 21:31:46 URL: http://lindhadressyr.blogg.se/

Svar: Tack så mycket! Gud va snällt sagt, det värmer verkligen att få en sån kommentar! :) Absolut, supersnyggt! Tack tack!! /Sanna


Lisa

Grattis =)

2012-03-11 08:03:58 URL: http://lisashast.blogg.se/

Svar: Tackar!


Lina- dressyrblogg

Grattis! Härligt att du har framgång i det tuffa!

2012-03-11 11:02:23 URL: http://liinadolk.blogg.se/

Svar: Tack! Det håller jag verkligen med om :) /Sanna


Julia - Dressyrblogg

Grattis! Skönt med framgångar i det tuffa! :D

2012-03-11 20:47:10 URL: http://youngrider.bloggplatsen.se

Svar: Tack, tycker jag också :) /Sanna


elli

Grattis:) Han är verkligen superfin!

2012-03-11 22:17:47

Svar: Bugar och bockar! /Sanna
 E

Håller du i träningar för andra ryttare? Är isf jätte intresserad! :)

 2012-03-12    18:52:46
 Madde

Vilket toppensvar du gjorde på den lite "näsvisa" kommentar du fått överst i detta inlägg!

Det är ju klart man fäster sig och älskar alla sina djur mer eller mindre - annars skulle man ALDRIG lägga ned så enormt mycket tid och pengar på dessa underbara varelser :D

 2012-03-13    20:54:06     URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se