Galna dagar.

 2012-01-04    01:28:44   av:.

Det har varit helt sjukt långa dagar som har inlett 2012 här i Lista, det var den 3e idag men det känns som om det är flera veckor sedan vi räknade ner till tolvslaget på nyårsafton! Idag har jag varit igång från 7 och kom inte upp från stallet förns strax efter 23! En snabb lunch, men annars har det varit full rulle!

Vad har hänt då..? Hm, var ska man börja.. Skulle nog vara lättare att berätta sånt vi inte gjort. Men lite kort om dessa dagar;

Igår motionerades 7 hästar, det städades massor och jobbade en hel del i butiken.
Idag hann jag först med massor av kontorsjobb, beställde nytt foder och svarade på massor med mail och dylikt - nöjd med det! Det städades ännu mer än igår (hela byggnaden är nu städad - det tar ett tag..) Hästar som motionerades; Dutch, Dorn, Danny, Kaka, Hernandez, Malte och Vanessa (som förresten är en häst jag har på träning just nu, hon kom hit i söndags och jag tror att jag glömt och berätta om henne här på bloggen..)
Trist var dock att Dorn fått nåt eksem på rumpan, som tydligen kliar som tusan eftersom han kliat bort pälsen på väggen under natten :( vet inte varför, måste vara något han inte tål typ.. Hoppas på att det ser bättre ut imorgon annars blir det till att ringa Rådberg!
Under dagen fick vi även besök från EqualityLine, nya saker skulle beställas inför nästa höst och vinter (hör och häpna) snacka om förbeställning! Men så snygga kläder att jag längtar som en tok! Fick agera modell och prova allt och kärade ner mig totalt i massor med plagg!
Avslutade denna dag med att vibba några hästar och skotta ridhuskanterna samt att fixa iordning på läktaren. Och innan fodringen fick jag även för mig att putsa boxgallren (frågade dock mig själv vilken sund människa som kommer på att göra det klockan 22 på kvällen) men finare blev det vilket känns bra när boxarna ska hyras ut nu under de närmaste träningsdagarna..

Nu måste jag nog gå och lägga mig, ska upp igen vid 7 för en lång dag med massor av träningar och besök av världens bästa Jimmy - sadeldoktorn!
Hoppas att jag kan flörta till mig att Rebecca eller Malin agerar lite fotograf så att jag får fina träningsbilder att bjuda er på! :)

Som avslut på detta inlägg, så vill jag Tacka min underbara familj och de fantastiska släktingar jag har som varit med och hjälpt till och städat anläggningen nu de senaste dagarna!! Ni är så snälla och jag kan inte tacka er nog!
Vill även överösa mina extremt duktiga anställda tjejer, skulle inte klara mig utan er - ni är grymma!! Rebecca du har sett till att allt rullar i över ett år nu, men du överraskar mig hela tiden med ditt otroliga engagemang och Malin efter tre dagar med oss i stallet kan jag inte tänka mig hur det skulle funka utan dig - jag kan nog prata för Rebecca oxå när jag säger att vi är extremt tacksamma för din hjälp!! Tack tack tack duktiga ni!!

 Linn

Det var så lite så. Jag hoppas att du vet det, men det är bara att säga till om det är något som du vill ha hjälp med. Skotta ridhuskanter är ju även något som morbror Mats skulle kunna göra om det inte finns några hästar i närheten.

Mvh Linn, Mats och Cornelia

Cornelia tackar än en gång för ridturen på Benjamin.

 2012-01-04    08:33:14
 Fanny Claesson

Dorn brukar klia. Det kommer i omgångar. Inget att oroa sig för. Bara att tvätta och smörja :)

Mvh, Fanny

 2012-01-04    09:17:31     URL: http://fannyclaessondressyr.blogg.se/
 Sanna

Linn; Tack så mycket, ni är så snälla! :D Kram /Sanna

 2012-01-05    23:20:25
 Sanna

Fanny; Jo jag vet ju det.. Men det blir mycket värre, eller ser iaf värre ut när han kliar på våra murade väggar.. :S Och det måste ju finnas en anledning till att det kliar så, ska försöka ta reda på vad det är - trots att det inte verkar så lätt ;)

Och kom ihåg, akta er för byggarbetarna som stirrar ;) Hehe

Hälsa alla därnere! /Sanna

 2012-01-05    23:24:23
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se