Vilken vecka..

 2012-12-08    00:06:00   av:.
Veckan böjade lite tungt, efter en föregående lång vecka som avslutades några timmar efter midnatt i söndags när vi kom hem från fyra dagar i Stockholm med mässa på Globen. Efter ett par timmars sömn i måndagsmorse drog sen denna vecka igång - med mycket jobb inplanerat då stallet och motioneringen av hästarna "låg lite efter det vanliga schemat" efter Stockholms visiten.
Att det sedan varit snökaos gör att mycket blir mer tungjobbat och tar längre tid.. Oflytet förde även med sig att Malin var sjuk och hemma onsdag-torsdag, vilket även praktikanten Emma var. Resultatet blev att jag och Rebecca fick klara oss själva i stallet. Trots att vi gjorde vårat  bästa och att onsdagen tex bjöd på en för min del 12 timmars lång arbetsdag - med konstant högsta växel i - så hamnade vi ännu lite mer efter planeringen. Redigt trött nu efter 11 dagars hårt arbete och långa dagar, men det blir att forsätta helgen också, för att jobba ifatt det som inte riktigt hunnits med trots våra tappra försök. Imorgon har jag 7 hästar på min "rida-lista", mer än vanliga lördagar då jag brukar försöka hålla ner motioneringen till ett par hästar per dag under helgerna för att få lite ledig tid.. Men som sagt, andra bullar denna helg! :)
 
Andra saker som veckan bjudit på är lektion för en duktig elev och hennes ponny, möte med Martha Ridwear ang inköp för vårens kollektion och även firande av världens bästa mormor som blivit 75 år! Grattis igen mormor!
 
Innan jag dejtar sängen bjuder jag på två bilder som beskriver veckan..
Första bilden visar Dorn som, precis som alla andra hästar, varje morgon varit mycket ivrig på att få gå ut men sedan efter typ 30 minuter utomhus ångrat sig.. Ingen mysigt väder direkt. Konstaterandet "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" har dock bekräftas då hästarna klädda i Bucas täcken varit varma och torra vid intag!! :)
På andra bilden ser ni en pulsande Rebecca med Q och Benji påväg in från stormen, det här med att jobba med hästar är ju en barnlek, eller hur!? ;)
 Linn

Vem är det som sköter om plogning hos dig? :) morbror Mats

 2012-12-08    10:35:34
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se