Träning för Gustaf den 27/11!

 2012-12-05    12:14:00   av:.
 
Här är ett gäng bilder från förra veckans träning för Gustaf Svalling med min Dannyboy! Det blev ett dressyrpass emd inslag av markarbete, för att träna Danny att bli bättre på att "vänta och lyfta fötterna" istället för att springa på lite välmycket framåt! Funkade super! Speciellt att trava över bommana som låg som en solfjäder och ifrån den sista bommen gå över i en sluta på diagonalen - då lyfte grabben mer på fötterna och trampade över super bra med frambenen i slutan! Detta var ett klockrent tips från Gustaf och verkligen något jag kommer använda mig av i framtiden!
Förövrigt så kollade vi av rörelser från msv-programmen, både ryttare och tränare var nöjda efter passets slut och Danny var lika glad som alltid över att få arbeta! Härlig inställning har han!! :)
 ida

Vad fin han är! Bra träningstips det ska jag pröva!

 2012-12-05    18:30:45
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se