Hit och dit, fram och tillbaka.

 2012-08-07    00:51:00   av:.
Det är lite stressigt just nu, som vanligt alltså - fast ändå rörigare än det brukar,  men tänkte lugna ner min framfart lite med ett inlägg här.
Vi kom ju som ni vet hem från SM igår, jag vet inte riktigt hur jag ska göra med att förklara om tävlingen.. Det finns mycket att berätta om, men allt är inte positivt och jag brukar passa mig för att vara för negativ så här på bloggen - jag vill inte provocera eller trampa någon på tårna. Det är en sak att framföra kritik öga mot öga och en helt annan att göra det i skrift. Och som sagt, jag vill inte sprida negativ stämning.. Hm.. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra?
 
Byter ämne för stunden iaf;
Jag tar som jag nämnt nångång förut, semester på torsdag och det ska bli såå skönt! Två veckor utan "måsten" i sol och värme är precis vad jag behöver!
Det är dock alltid lite jobbigt när jag ska resa bort, jag är liksom spindeln i nätet och håller i alla trådar här hemma och när jag ska bort så måste allt planeras in i minsta detalj för att nätet ska hålla ihop under tiden.
Först och främst ska det schemaläggas så att det är någon av hästskötarna som jobbar alla dagar - de måste vara här så att allt med hästarna fixas. Sen ska någon sköta kvällsfodringarna som jag alltid fixar själv annars. Ett schema  över hur hästarna ska motioneras ska göras, vilka hagar som ska användas, täcken för alla möjliga och omöjliga väderlekar i två veckor framöver ska hängas fram och om hovslagare eller liknande kommer så måste detta förberedas.. Mina listor blir långa kan jag säga!
Men jag tror verkligen att det kommer att vara värt allt det här extra arbetet när jag väl kommer iväg!
 
Sen ska jag försöka att fixa några tidsinställda inlägg som kommer upp här på bloggen när jag är borta - så att ni inte saknar mig alltför mycket ;)
 
Det som gör början på denna vecka ännu lite stressigare är ju för det första att hela stallet ska skötas som vanligt - alla "dagsverken" måste ju göras, fodringar, mockning, kontorsjobb, motionering av hästar osv. Sen rör det även ihop sig mer för att jag precis kom hem från ett meeting, all packning ska tas ur lastbilen och mycket ska tvättas. Det har varit sjukt mycket packande i och ur lastbilen detta år!
 
Hästarna mår iaf bra, Dorn skrittar och går i hagen varje dag - vilket han verkar älska! Om bara lite drygt en månad får jag nog sitta på honom igen, ser fram emot det med skräckblandad förtjusning måste jag säga!
Dutchen är med hem från SM nu och ska få en välförtjänt vila nu när jag är borta, det behöver han verkligen - han har gått på max sen i april och det märks att han känner av det i kroppen nu! Så en hel vecka med bara hage och vibben och sen en vecka med hage, vibben och lätt longering kommer bli super för snyggingen!
Kaka och Rulle springer på fint och ska jobbas och motioneras av hästskötarna när jag är borta. Limbery har faktiskt sträckt sig lite i rumpan i hagen och får även han lite vila nu när jag ändå är borta - det är inge farligt men han verkar tycka att det gör lite ont.. Sibell får vila hon med och Sparven får gå i sjukhage och promeneras lite.
Beteshästarna  lever livet med massa mat och verkar inre bry sig det minsta om att jag ska bort :P
Sen så är Hernandez, Danny och Perazzi på Hviderup för träning och bli kvar där de här kommande veckorna iaf.
 
Dags att fortsätta packa upp tävlingskläderna, för att sedan byta och packa ner semester-outfits kanske!
Godnatt gott folk!
 
Fyller ut inlägget med en arkivbild som jag mer än älskar.
 Anonym

Hur mår sparven?? :)

Svar: Nyss publicerat ett inlägg om henne igen :)
Sanna Nilsson

 2012-08-07    18:39:04
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se