Hästskötarrapport #1

 2012-08-13    21:40:54   av:.
Hej allihopa, Malin här !
 
Nu när Sanna är på välförtjänt semester är det jag som håller ställningarna på anläggningen :)
 
Planen för hästarna nu när Sanna är borta är att de flesta vilar eller bara motioneras lite lätt. Tex Dutch som har haft en lång tävlingssäsong vilar, medan Kaka som ska säljas motioneras lite lätt :) Utöver detta blir det såklart en massa mys och pyssel! Dutch borrade ner huvudet i knät på mig idag när han stod på vibben, det var sååå skönt att bli kliad mellan öronen - han är verkligen en riktig livsnjutare!
 
Dorn promeneras som vanligt och trivs verkligen i sin hage med en massa gräs i! Han älskar sina promenader och brukar även lägga sig och rulla mitt i ridhuset, han tycker verkligen att det är skönt och han ser så rolig ut haha ;) Idag var även hovslagaren här så han fick nya skor.
 
Sparven blev även hon fin om fötterna! Helt otroligt hur en häst som varit i så dåligt skick kan vara snäll som en lammunge...
 
Imorgon kommer de flesta hästarna få lyxbehandlingar av Annika. Dom njuter verkligen av hennes behandlingar och massage :)
 
Ja, som ni märker är det full fart på stället även fast chefen är på semester ! Är det något ni undrar över får ni gärna skriva en kommentar eller två, jag kommer skriva några rapporter då och då tills Sanna kommer hem :)
 
/ Malin
 
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se