Tankar angående det lilla kriget.

 2011-10-22    12:56:00   av:.

Jag tänkte skriva några avslutande rader om detta lilla krig som pågått på bloggen den här veckan.

För det första så vill jag säga att jag tycker att det är synd att någon känner sån ilska mot mig så att denne känner sig tvungen att anonymt skriva ganska elaka kommentarer på min blogg. Jag hoppas att alla vet att jag absolut inte menar att någonsin provocera till detta, jag hoppas att jag inte uppfattas dryg eller som om jag tycker att jag är mer värd eller ridkunnigare än någon annan.. För så är verkligen inte fallet!

Till denna anonyma människa har jag faktiskt inte mycket att säga, jag kan än en gång bara påpeka att jag tycker att det är synd att du tycker så illa om mig som du uppenbarligen gör och att jag hoppats på att du sett på mig med andra ögon. Men eftersom du har dessa åsikter och eftersom de verkar ganska starka, så ber jag dig för allas skull – även din egen, att hålla dig borta från denna blogg. Ingen mår bättre av de hårda ord du skrivit ut och jag tror att det tar mer energi från dig än vad det sårar mig om jag ska vara ärlig (jag bara antar att det är att såra mig du är ute efter) och då verkar det ju inte som om det finns någon anledning till hela cirkusen överhuvudtaget.
Som sagt, jag ber dig att hålla dig härifrån. Det kommer göra alla gladare. Tack på förhand!

Som info ska jag tillägga att jag i nuläget inte kommer att polisanmäla, det känns inte värt att lägga ner tid på en sån här sak för min del och det är inget jag direkt mått extremt dåligt över eller känt mig hotad av. Om det skulle fortsätta får jag tillsist försöka göra något åt det, men jag hoppas att folk som inte gillar mig tar sitt förnuft till fånga och hoppar över att vistas på denna blogg.
Jag vill även att alla ska få kommentera precis som dom vill här, jag är inte rädd för kritik eller frågor. Jag skriver saker officiellt och vill inte behöva censurera responsen.

Ännu en sak jag vill pointera är att jag faktiskt är ganska trygg i min ridning, jag vet vad jag kan och inte kan så att säga.. Jag säger inte att jag är någon världsryttare, långt ifrån, men jag känner mig inte som en dålig ryttare och jag tycker inte att jag skadar hästarna i mitt sätt att rida.
Och jag är väldigt säker på att hästarna jag har här i Lista, både mina egna och andras, mår bra. Det tas om hand på absolut bästa sätt, enligt mig iaf.
Jag är även väldigt nöjd med de tre tjejer jag just nu har anställda, deras jobb är här med hästarna och de kunde inte sköta det bättre!

Angående alla andra kommentarer så vill jag Tacka alla för de fina orden och allt stöd, det värmer verkligen! Ni är guld värda!  

 Julia

Har inte orkat läsa hela "kriget" men tycker det hela verkligen var jättelarvigt, märks att det typ är en tolvåring som skrivit, iaf av de kommentarer jag läst ;) Som Patrik Kittel sa i en intervju efter framridnings"skandalen" i världscupen - när han kollade upp de som skrivit de värsta kommentarerna så var det ofta 13-åriga tjejer på halta islandshästar! :P

Jag hoppas verkligen att du inte tog åt dig någonting av vad denna dumma, okunniga människa skrev! Du är grym och jag tycker du gör helt rätt i att lita på din egen kunskap och begåvning.

 2011-10-22    16:17:27
 Malin

Läste också det med Kittel att det var en 13 årig tjej som låg bakom hans hot!

Ta inte åt dig för du rider bra och verkar vara en ödmjuk person!



Säkerligen är det nån avundsjuk 13 årig person eller en person som man är kompis med.

Jag råka ut för en anonym person som skrev elaka saker och hota. Det vissa sig vara en avunsdsjuk nära vän!

Ta ingen skit det är du inte värd! Det är ingen värd!

// Malin

 2011-10-22    19:57:02
 Liza

Så sjukt att du ens ska behöva skriva detta inlägg (förstår dock att det kanske var nödvändigt) och "tycker inte att jag skadar hästarna i mitt sätt att rida"... Tänk inte ens tanken Sanna. Du är en jätteduktig ryttare, annars har man inte så fina framgångar som du haft. Jag som jobbat hos dig vet också hur mycket du älskar och månar om dina hästar.

Ta hand om dig. Vi ses!

 2011-10-22    20:15:52
 Heléne

Usch vad folk är patetiska! Tycker alla hästar alltid ser glada och välmående ut (kanske lite väl glada ibland haha)! Så ta inte åt dig!

 2011-10-23    11:12:25
 Fanny

Jag har följt din blogg ett bra tag nu och som jag kommenterat vid något annat tillfälle så är du en stor inspirationskälla för mig i min strävan att utvecklas som ryttare. Det är alltid lika intressant att kika in här på bloggen och läsa dina kloka inlägg! Du verkar vara en ödmjuk och trevlig människa och det märks hur mycket du brinner för det du gör. Jag kan bara hoppas att jag någon gång blir en lika duktig ryttare som du och får nöjet att rida lika fantastiska hästar som du har. Jag har därför så svårt att sätta mig in i hur en människa som "anonym" kan finna nöje i att skriva osanningar när vi alla andra i allra högsta grad är medvetna om vilket slit och hur mycket kärlek som ligger bakom det du gör dagligen. Heja dig Sanna! kram

 2011-10-23    15:06:02
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se