Tjoho.

 2011-11-09    18:50:07   av:.
Nu har jag, eller rättare sagt pappa, fått igång Internet här hemma igen - det har strulat (vilket jag tycker att det gör ganska ofta och otekniska jag kan inte fixa det). Pappa påstår dock att det är lätt och att till och med Diva skulle klara av det, men Gud vet att jag har försökt.. Det verkar som om datorn tycker illa om mig faktiskt. Menmen nog om det..

Jag sitter just nu på stallkontoret, har precis skickat iväg löneunderlagen så att tjejerna får betalat den här månaden också - då blir dom väl glada, tror ni inte? ;)
Skulle behöva skriva lite fakturor oxå, kanske hinner med det senare ikväll. Annars är det något jag får fixa imorgon, det är ju en dag då med och man får passa sig för att hinna med att ta det lugnt, lite ledig tid kanske är skadligt.. Who knows, jag tror aldrig jag testat iaf.. ;P

Det är med andra ord full rulle här, jag och Rebecca kom hem i söndags. Efter att jag tävlat sa vi hej då till Mattias, Jessica och Skåne och körde hela långa vägen hem. (jag kan skriva ihop mer info om tävlingsdagarna om det är något ni är intresserade av att läsa..?)
Iaf måndagen försvann snabbt i allt vanligt stalljobb och allt extra jobb med att packa upp alla grejer som varit med på vår lilla resa.

Gårdagen gick oxå ganska fort, jag var iväg och tränade på Ericsberg med hela Knytisgänget - lika kul som alltid! Och när jag kom hem (kunde tyvärr inte sova kvar på slottet denna gång) väntade både Danny och Rulle på att ridas, det var iofs bara roligt då de skötte sig exemplariskt båda två! Vissa hästar är en fröjd att rida!

Idag har det också varit Knytis träning på schemat, hade med mig min Dutch och han gick liksom igår riktigt bra. Faktiskt bättre idag än igår, Liane var mer än nöjd med oss. Hon kommenterade att jag verkligen hade "mognat i min ridning" och tagit "ett par klara framsteg" vilket jag tyckte lät toppenbra! :) 
Vi tränade mycket på att få Dutch lösjord fullt ut, vilket inte är så lätt som det först låter, men efter protester igår så föll allt på plats idag! Duktig häst!
Gjorde mycket byten, skolor, piruetter, lite skritt och piruettjobb även i skritten.. ja, typ allt som ingår i St George/Inter 1. :)

Här hemma är det träningar för Pia Fälth igång, jag ska gå smörja allt läder som använts idag så kanske jag hinner se någon glimt av något ekipage :)
 Sofia

klart vi vill höra om tävlingshelgen! :))

 2011-11-09    21:40:31
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se