Hopptävling för Kaka.

 2011-11-14    00:13:38   av:.
Idag har Kaka tävlat, hopptävling på Vilsta och jag kände mig helt klart som det svarta fåret. Snacka om att det var länge sen jag var på en hopptävling! Men i vilket fall så hade vi ganska kul och ponnyn skötte sig exemplariskt och fick såå mycket beröm från alla håll!

I första klassen, en lätt C, var Kaka lite spänd. Han hoppade kanske något stelt, hade inga problem att ta sig runt såklart men han hoppade inte riktigt lika fint som han kan. Men han och Rebecca var felfria och placerade sig på första platsen i avd B! Duktiga!

Andra klassen var lätt B och Kaka var så fin på framhoppningen, men efter en något för lång framridning pga mycket strul för andra ekipage tidigare i klassen, så var vår unga ponny lite för trött. Han hoppade bra, några superfina språng där han var lagom lugn och verkligen hoppade genom hela kroppen! Men tyvärr blev han lite för matt och petade tre bommar till marken. Synd, framförallt då han hoppade så extremt fint för övrigt! Menmen, det var nyttigt för honom att starta två klasser och att vara på tävlingsplatsen så länge. :) 

Vi var nöjda med dagen när vi åkte hem och det var väldigt roligt att höra all beröm han fick!! 
 
Har massor med fina bilder som jag tog idag, här kommer två så bjuder jag på fler senare. (Kommer att bli massor av bild inlägg den här veckan, ni har ju inte fått sett bilderna från Skåne än heller..) 



 
 Julia

Så fin :)

 2011-11-14    14:21:21     URL: http://ohjuliet.blogg.se/
 Anonym

Man kan ju inte ta förstaplatsen i avd B?! Alla nollor får rosett men den har ingen omhoppning.

 2011-11-14    15:49:06
 Moa

Man kan visst vara placerad som nummer 1 med ungponny i hoppningen, om det är tex 8 startande är alla nollar 1a och de med 4 fel är placerade som nummer 2-men får ingen rosett. =)

 2011-11-14    16:17:04
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se