Endast tankar till Eric.

 2011-11-06    23:49:00   av:.
När jag kom hem från Skåne idag och skulle hämta hunden hos mamma satt hon och tittade på Världscuphoppningen som sändes i svt1 från Verona.

Precis när jag såg TVn drog tragedin igång, OS-guld medaljören från 2008 föll ihop död på tävlingsbanan. Just nu kan jag inte tänka på annat än hur oberäkneligt livet är, en toppryttare och en topphäst med klara mål för nästa års OS som nu aldrig kommer tävla som ett par igen.

Det är en extremt sorglig händelse som påminner mig om att man aldrig ska ta livet för givet utan njuta av varje underbart ögonblick vi får ha med våra fina fyrbenta vänner.



Jag sänder varma tankar åt Eric Lamaze som förlorat sin fantastiska stjärna Hickstead.
Må denna topphäst vila i frid.

Troligen har ingen missat denna fruktansvärda händelse ute i ridsportvärlden, men mer info finns att läsa; http://www3.ridsport.se/Tavling/Hoppning_/Nyheter/2011/11/HicksteadavledpabananiVerona/
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se