Tävlingsdebut.

 2011-03-20    23:43:23   av:.
Ja, för 2011 iaf. :)

Var Danny som fick åka ut allra först av mina detta år och det gjorde han med den äran!
Han gick Lätt B3 och Lätt A3 på en regional tävling i Avesta.

I lätt Bn var han lite spänd, inte jätte tydligt men han kändes lite misstänksam.. Fick 63,64 % (vilket jag tyckte var väldigt dåligt betalt, tex en 6a på sitsen.. Menmen domaren vet bäst!) och slutade som 4a i klassen.
Bara en timme efter var det dags att rida Lätt An och han var jätte fin, mycket mer avslappnad och lösgjord - kanske något trött i kroppen men det var ju verkligen fullt förståligt! Det blev 63,55 % och jag kände även här att min pojke var värd mer - men det var samma domare och ungefär samma kommentarer. Vi får jobba på lösgjordheten helt enkelt!
Han placerade sig iaf som 3a av 24 starter i sin första Lätt A! Duktig liten häst!!
Blev ju även prisutdelning vilket han skötte galant, lilla mr DD har perfekt psyke för livet som tävlingshäst!! 

Vi glömde alla kameror hemma, men knäppte några mobilbilder.. Här är en; 
 
Dannyboy.

Höll på att glömma veckans träningstips.. Hm.. får tänka ut något fort för snart är det ju en ny vecka!
 Anonym

Congratzz ;-)

 2011-03-21    18:08:09
 annika

JätteGrattis

 2011-03-22    07:03:32
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se