Strömsholmstävlingarna 2011.

 2011-06-03    23:43:00   av:.
Idag red vi Unga Ryttare vårt första kval på Strömsholmstävlingarna och i årets Svenska Mästerskap.

För min del gick det väl sådär, han var ganska fin på framridningen (Tackar Liane som hjälpte mig där förövrigt!!) men han jobbar inte riktigt genom kroppen utan blir lite stek och knackig till och från.. Detta visar sig tydligare inne på banan där allr ska sitta på rätt plats i programmet och jag inte kan ta hjälp av lite små volter och så.. Hittade ingen bra känsla och vi hade flera stora missar tyvärr.
Det som var bra var väl travökningarna och bytena i vart tredje steg. Fick tex en 9a på mellantraven :)
Till slut blev resultatet 62,28 % och vi hamnade på 15e plats i resultat listan. Det var dock extremt jämt - vi var 6 st med 62 %, hade jag haft 0,8 % mer hade jag varit 10a.. Spännande inför finalen.

Jag är iaf ganska nöjd, det var inget resultat jag önskat mig för över en månads sen men efter allt som hänt så är det helt okej. :) Det känns bra att ha gjort det iaf!

Imorgon är det kval 2 och vi ska göra vårt bästa så får vi se hur det går.

Mattias kommer hit om någon timme, han och Dorn sover här inatt och imorgon hoppas jag på att Mattias hinner hjälpa mig på framridningen innan han ska veterinär besikta Dorn! På eftermiddagen blir det att agera hästskötare för min del :)

Sov gott alla!


Knoppning..




Jag har en stor nyhet att berätta för er förresten, riktigt rolig grej tycker jag iaf.. Ska ta det när jag får mer tid att skriva om det - blir någon utav de närmaste dagarna :P
 S

Jätte jättekul att det ändå gick "så pass" bra för er, sån otur som ni hade. Det är en magnifik häst, det kommer bli precis hur bra som helst! :)

 2011-06-04    07:30:49
 kajsa

Hej! Såg att dina hästar hade framgångar i Lund, grattis! har Perazzi och Limbery sina falsterbokval klara nu? Jag visste inte att du äger en häst som heter Bogegårdens Limbery, han finns inte med bland hästpresentationerna. Kan du berätta lite om honom? ;)



 2011-06-04    10:35:31
 Cecilia

Kul att det gick så pass bra med tanke på omständigheterna. Jag vill gärna veta hur det är med Melvin C , du har väl fortfarande kvar honom.

Lycka till med resten av SM.

 2011-06-04    13:47:39
 Lina

Järrestarkt kämpat av dig! Du är grym! :D

 2011-06-04    16:14:30
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se