Hästveckan i Falsterbo 2011.

 2011-07-10    19:36:04   av:.

Det har verkligen varit en rolig vecka här nere i Falsterbo, det finns så mycket att göra! Har tittat på massor av duktiga dressyrekipage, shoppat loss ordentligt, käkat gott och bara njutit av vackert väder och underbart sällskap! En fantastisk vecka helt enkelt!!

Ekipagen i Grand Prix var grymma, bla Anky och Patrik håller ju verkligen världsstandard! Fantastiska ritter! Även mina vänner i Young Rider klassen var super duktiga, de var hög svårighetsgrad på flera av kürerna som visades upp idag!

Har varit och ridit en hel del på Hviderup oxå, blir så inspirerad av att träna där och alla mina killar har varit riktigt duktiga! En sådan härlig känsla när alla hästar springer på mer eller mindre problemfritt!!

Som sagt så har jag även hunnit med en hel del shopping, mest ridkläder till mig – men detta var jag i stort behov av. Har inte köpt nåt nytt på år och sliter ut ridkläder som aldrig förr nu när jag går runt i det hela dagarna hemma i Lista. Så det hade jag tänkt att jag skulle inhandla, det blev nog dock lite mer än vad jag egentligen behövde – men hittade några grejer som jag halvdog för och några grejer som bara var för billiga för att låta bli att köpa! J Fick även med mig några lindor och ett super fint Anky schabrak hem till lastbilen, plus lite mer smått och gott!

Har även haft lyxen att spendera tid med Mattias och hans sambo Jessica, tillsammans med dessa två underbara människor så har vi haft ett litet ”Falsterbo gäng”. I vår tillfälliga grupp ingick även alla deras duktiga hästskötare och massor av annat trevligt folk! Riktigt härligt, längtar till nästa år då vi alla lär träffas igen ;)
Vi hann oxå med att utforska lite av Falsterbo´s Hästvecka´s nattliv, helt otroligt hur mycket folk som varit här!! Hade iaf riktigt kul fredag och lördag kväll!

Nu är Falsterbodagarna slut för detta år, vi åker till Hviderup ikväll och fortsätter hem till Eskilstuna imorgon.
Ska lägga ut massor av bilder när jag kommer hem.
Hm.. nu får det vara färdig bloggat för idag. Hörs och ses!

 Mia

Du är så duktig som kvalat in en 5åring och sen ridit den på Falsterbo!! Du är ju liksom bara 20 år, yngsta ryttaren i hela Folksam Scandinavian Open!! Sanna, jag är så imponerad av dig!! Du kommer att gå långt =D

 2011-07-11    17:24:51
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se