Måndag innan jul.

 2011-12-19    23:38:18   av:.
Jag mår inge bra, så detta får bli ett kort inlägg, ont i huvudet så jag tror att jag smäller av och allmänt vinter hängig.
På grund av detta så har dagen varit jobbig. Men egentligen har dagen varit ganska bra med tanke på allt som hunnits med. Jag har hunnit med en hel del kontorsarbete och sju hästar har motionerats! Mycket tack vare att Emma var hos oss och hade sin praktik här idag! Allt går så mycket fortare när vi är tre i stallet! :)

Imorgon kommer Annika, hästarnas equiterapheut till stallet och ska behandla Dutch, Danny och Hernandez! Skönt för dom!

Nu ska jag stämpla ut för dagen och sova lite, förhoppningsvis mår jag bättre imorgon!


Massor med snö här hemma nu!
 Alicia Andersson

Hej Sanna! Jag tycker att det ser ut som om du sitter väldigt fint i sadeln. Hur ska jag göra för att få lika fin sitts? Kan du ge fler tips på hur man kommer ner i sadeln i ökningar osv.

Hej då Alicia

 2011-12-20    20:32:01
 Sanna

Alicia; Hej! Tack så jätte mycket, det var väldigt snällt av dig att säga! Jag har ridit extremt mycket utan stigbyglar för att komma ner långt i sadeln. Det viktigaste är att man kan känna in hästens gångarter och takt (vilket är extremt mycket svårare än vad det låter..) När man känner hästens takt och kan sitta avslappnat på hästryggen, hittar man balansen långt ner i sadeln - då sitter du som gjutet! :D

För att få en bättre sits tipsar jag dig att rida utan stigbyglar massor, gärna även träna upp balansen genom att tex rida barbacka och att själv vara noga med att komma ihåg att rikta blicken dit du ska och trampa ner båda hälarna så mycket du kan! :) Lycka till Alicia! God Jul /Sanna

 2011-12-23    01:01:45
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se