Måndag i stallet.

 2011-04-18    23:41:00   av:.
Idag är det måndag igen, veckorna bara försvinner.. det är väl vecka 16 nu, tror jag (?) Jaja, iaf nåt sånt.
Men det som är härligt med att veckorna går är att det har blivit vår på riktigt, 20 grader och stor sol här idag! UNDERBART!

Hade med mig datorn till tävlingarna i Lidköping, men fick inte igång internet tyvärr.. :( Ska skriva ihop nåt inlägg om helgen så ni får läsa imorgon.

Idag vaknade jag med extrem huvudvärk, har känt att jag varit lite väl stressad och spänd den senaste tiden och detta var en vanlig hemmadag och alltså en liten chans att slappna av.. Som om kroppen tog sin chans att protestera och försöka bli av med lite spänning. Vet inte om det funkade men efter att jag vid lunch var hos min naprapat inne i stan så mår jag iaf bättre! Han sa även att jag hade mycket låsningar hela vägen från nacke till svank och så mycket som han drog och masserade så lyckades han säkert få loss dom. Det är iaf alltid en härlig känsla att gå ut från hans behandlingsrum, man känner sig så fri och rörlig!!

Innan besöket inne i stan hann jag rida Dutch och Danny, båda två gick joggingpass med mycket övergångar och skänkelvikningar. De var faktiskt väldigt fina båda två. :)
Efter lunch, så red jag Rulle och Morris. Rulle kröker på nacken även i trav nu och Morris har lärt sig förvänd galopp - vilka duktiga ponnyer!!
Melvin, Trassel och America motionerades på lina.


Rulle.

Städade ur lastbilden i kvällssolen och avslutade denna stalldag med att borta Sibell i vad som kändes som en halv evighet - hon (som typ alla andra) byter all päls just nu och det spelar nästan ingen roll hur länge man borstar.. Hon fortsätter håra som bara den och njuter i fulla drag.

Nu ska jag väl sova några timmar, ska upp och rida tidigt imorgon. Ska nämligen åka till Stockholm med min mor och syster vid halv 10, min syster fick bla en heldag shopping av mig i födelsedagspresent - så då får jag se till att bli klar med motionen av djuren innan vi ska åka, vilket betyder tidigt morgon får min del. Ska dock bli riktigt skönt att släppa hästarna för några timmar sen :)  
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se