Lidköpings nationella dressyrtävlingar.

 2011-04-19    14:43:00   av:.
Ägde rum i helgen som var, jag var bland många andra där och tävlade.
Det gick ganska bra faktiskt. :)

Kom till tävlingsplatsen i torsdags kväll och efter att vi packat ut allt från lastbilen så tog jag ut Dutch och red på tävlingsbanan. Han var fin, väldigt lugn och snäll för att vara han!

På fredagen startade jag första klassen, det gick faktiskt ganska bra - eller iaf så var Dutch jätte duktig. Han var inte alls så spänd som han brukar och framridningen flöt på som en dans utan missöden! Jag var i fullständigt chocktillstånd när jag red in på banan och han inte exploderat en enda gång! Fattade ingenting, han var inte alls lik sig rent ridmässigt, jag hamnade lite efter - red inte på känslan utan använde huvudet, vilket gör att agerandet kommer lite efter reaktionen och blir med tveksam.. Detta resulterade i en del missar och i mitt chocktillstånd så glömde jag halten och ryggningen i programmet - riktigt surt. Men jag var iaf väldigt nöjd med att Dutch var så lugn! Fick 61,6 % och var typ 12a i resultatlistan tror jag.

Mattias och Jessica kom med Dorn och Tsarevitj på fredag kvällen. Hjälpte dom att komma iordning, lekte med Alice och Anton (hundarna), pratade runt med vänner och bekanta och avslutade med middag i vår lastbil tillsammans med Jessica och Mattias - en toppen kväll med andra ord!   

Lördags ritten gick bättre, nu var jag ju förbered på den "nya" Dutch och Mattias kunde hjälpa mig lite på framridningen. Han tävlade dock Tsarevitj bara två starter innan mig, så han kunde bara hjälpa mig i sisådär 7 minuter - men det var bättre än inget! Plus att jag alltid rider bättre när han tittar, jag känner mig trygg då på något vis!
Som sagt så gick det bättre än på fredagen, vi hade dock 2 ganska stora missar och lite smått här och där som kunde göras bättre. Men han var inte alls så explosiv som han brukar utan höll sig faktiskt på mattan och då känns det som om det är möjligt att förbättra allt, även små detaljer! Ritten resulterade i 63,77 %, alltså bara några poäng ifrån SM kval.. :S Otur, men jag är ganska nöjd ändå.

Förhoppningsvis får jag lite fina bilder från Göran, han brukar vara snäll och skicka dom till mig! Ni får självklart se dom isf :)
Så länge bjuder jag på en liten bild på min fina Dorn som för övrigt var jätte fin under tävlingsdagarna. Han och Mattias kammade ihop drygt 65 % i Grand Prix!


Dorn i boxen.
 Linda

Är det tänkt att du ska ta över Don Dorn i framtiden och isf när? Han är så fin! :)

Hälsningar från Linda

 2011-04-20    17:26:23
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se