Lite smått och gott.

 2010-12-10    23:55:00   av:.

Idag har jag ridit min lilla stjärna Dutch, han var duktig. Faktiskt väldigt imponerad över hur lugn han blivit under det senaste året, när jag köpte honom för nästan exakt ett år sedan kunde jag aldrig tro att jag lugnt skulle kunna jogga runt med honom.. Det visade han klart att vi kunde idag, trots att han vilat ganska mycket den senaste tiden! Det är en helt annan häst faktiskt, så mycket bättre!! Då travade han ca 5 meter, fick något form av hysteriskt utbrott, travade 5 meter, hysteriskt utbrott, trav 5 meter osv.. Idag hade han inte ett enda sådant utbrott på ett helt pass! Det har han faktiskt inte så ofta nuförtiden. Vi har gjort en del framsteg det senaste året! :)


Bus Dutch.

Red (vet inte om man verkligen kan kalla det "red", tänkte säga "satt på" men det blir inte heller helt rätt då ponnyn faktiskt rörde sig framåt, "åkte" kanske passar bäst men det låter som om jag är världens lataste/sämsta ryttare isf och det tycker jag inte riktigt stämmer - så jag håller fast vid "red") även på lilla Rulle, han är ju bara för snäll den lilla sötnöten! Det går bra med honom, han gör verkligen sitt bästa hela tiden!

Perazzi longerades, men de andra pållarna vilade.. Marwin ska få nån veckas vintervila nu, han har gått förfullt det senaste året och förtjänar lite vila! Danny sätts igång lite lugnt nästa vecka igen, han börjar bli rastlös..

Har tittat klart på alla hästarna nu, finns många jag verkligen vill ha utan att ens ha provridit dom.. Tror att jag ska meddela tomten om detta! ;)

Nu ska jag sova, länge. Tänkte nämligen ta lite sovmorgon imorgon bitti, alla fall en extra timme - om ingen väcker mig :)

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se