Mycket onsdag..

 2010-12-30    00:03:24   av:.

Det har hänt massor idag, känns som om det varit fler onsdagar i en på nåt vis.. Men som tur är har dey varit bra och trevliga saker som hänt så även denna dag slutar bra!

Imorse kom en tjej som ska börja jobba hos oss i januari och hälsade på, hon hjälpte till med stalljobbet hela förmiddagen och lärde sig under tiden hur allt fungerar hos oss. :)

När vi höll på att släppa ut pållarna i hagen kom en hund springande och joinade våra vovvar i en helgalen lek, de hade extremt kul! Hunden kom från en lite avlägsen granne, så vi kunde ganska snabbt lista ut var den bodde och köra hem den. Vi får se om den gör till vardags rutin att rymma till oss och leka med Zita och Diva! ;P

På förmiddagen var även några från byggföretaget ute och besiktade speglarna i ridhuset, det blir tydligen lite mer fix och trix med dom innan allt är klart och godkänt..

Efter lunch kom en gammal klass kompis på besök, mycket trevligt! Lilla Diva fick även en ny lekkamrat i hennes lagom stora unga jack russel hane!

Lilla kusinen var ute och motionerade Tottsson i hennes sprillans nya lila schabrak som hon fått i julklapp! Totte blev såå snygg! :)

Red lilla Rulle som skötte sig fint, kan nästan fatta galopp helt själv nu!! Coolt.

Longerade Danny som var mycket duktigare och mer arbetsvillig än igår - då han mest flög omkring..

Fortsatte kvällen med att ta mig i kragen och rida Perazzi (låter som om det vore ngt hemskt jobbigt, vilket det egentligen inte är - men mådde lite illa under dagen och var väldigt trött så det tog emot lite mer än vanligt..) Han var faktiskt duktig och vi fick till några riktigt fina skänkelvikningar! :)

Hann även med att räkna på några offerter, börja med ett hag-ordnings tavla (var 13 hästar ska gå är lite mkt att hålla i huvudet, speciellt nu när det snart blir lite ny personal) harva ridhuset och fixa anställningsbevis..  

Nu ska jag titta klart på Zorro, och som den hästnörd jag är så måste jag nämna att jag verkligen älskar den svarta hingsten Tornado! Me want.

 Jummie

Sannnaaaaaa!! Jag vill läsa MER om hur du tränar Rulle! Inte bara att han nästan kan fatta galopp, HUR GÖR DU?! :D



Kram!

 2010-12-30    13:21:52     URL: http://jumsan.blogspot.com
 Sanna

Jummie; Hehe okej, jag ska försöka förklara lite mer :P /Sanna

 2010-12-31    00:58:44
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se