Lång söndag.

 2010-12-20    00:35:50   av:.
*Upp och fodra vid 7 imorse som vanligt.
*Utsläpp av 13 djur som var halvgalna i snöyran.
*Mockning av 13 boxar.
*Väga upp hö, 52 påsar.
*Insläpp av odjur i oväder.
*Red Dutch och Cauchy.

*Borsta alla hästar.

Fick ganska mycket hjälp av föräldrar och släktingar som kom på besök så allt detta gick mycket fortare än väntat! :)
När jag ändå räknat med en sen kväll få fortsatte jag jobba..

*Fodra vid 17 igen.
*Putsa alla boxgaller.
*Tvätta alla boxväggar.
*Harva.
*Tvätta lite hästgrejer.
*Städa sadelkammaren och täckes rummet.
*Fodra igen vid 22.

En lång dag blev det, men är nöjd över allt som jag hann med och Tackar för hjälpen!!

Dags att sova nu känns det som, ska ju upp vid 7 igen :)
 Linn Johansson

Klart vi ställer upp och hjälper till med det som vi kan. (Och jag personligen kan verkligen behöva träningen. Roligare att vara i ett stall än att stå på ett gym.)Hoppas verkligen att det kändes som en hjälp och att det inte blev merjobb.

Kram familjen Johansson

 2010-12-20    06:54:57
 Anonym

Hej!

Är det inte smartare att ha en fodervagn att köra ut hö till hästarna och slänga in till dem istället för en massa påsar. Verkar bli lite onödigt jobb med dem? Ett förslag bara :o)

 2010-12-20    21:45:51
 Sanna

Linn; Det är väldigt snällt av er och uppskattas verkligen! Självklart känns det som hjälp, det var ju det det var!! :) Kram /Sanna

 2010-12-20    23:19:37
 Sanna

Anonym; Hej! Oftast väger vi upp morgon och kvällspåsarna = 26 stycken. Och sen väger vi lunch och middags höet i samband med dessa fodringar eftersom det är personal i stallet dessa tider. Annars tycker jag att det är bra att höet redan är färdig vägt - det går jätte fort att fodra när påsarna är klar (max 5 minuter att slänga in hö åt 13 hästar och man skräpar inte ner i stallgången heller - vilket jag som lite av en perfektionist tycker är viktigt..) När höet är vägt och står utanför boxarna kan även en ej så hästkunnig människa/någon som inte vet något om just våra hästar väldigt lätt fodra. Det viktigaste med det hela tycker jag dock är att det går fort och fodra morgon och kväll då blir inte hästarna så oroliga, utan hela grejen går lugnt och sansat till. :) Tack för förslaget dock! /Sanna Nilsson

 2010-12-20    23:45:20
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se