Gårdagen.

 2010-12-23    18:37:11   av:.
Gårdagen var kall så in i helvete - ursäkta språket, men så var det faktiskt..
Hade inget internet på kvällen av någon anledning så jag kunde inte blogga tyvärr, hade annars ganska mycket att berätta om har jag för mig.. ? Kommer inte ihåg allt nu, men ska knappa ner det jag faktiskt fortfarande kommer ihåg..

Jag och Rebecca höll på att dö så fort vi stack ut näbben i kylan under hela förmiddagen - vi hade 27 minus grader! Det borde vara olagligt tycker jag.
Dock kom vi på den extremt bra idén at vi skulle rida ut, det var ju jätte fin glittrande snö och solen sken. Så vi packade på oss dubbla jackor och byxor samt mössa och vantar som man knappt kan röra fingrarna i. Tog sedan varsin ponni som vi också klädde in i filtar och ledde ut. Morris (som jag red) och Kaka (som Rebecca red) hamnade nog i chock då vi bad dom att gå ut igen.. Hoppade upp och red runt på ett av våra fält i snön, super mysigt! Ponnysarna var glada och pigga från början men blev efter ett litet tag var de glada men trötta, det är jobbigt att pulsa i snön! Bra miljö- och styrketräning för dessa 4a åringar! 
Förutom att det var så kallt och att vi höll på att förfrysa, så funkade detta jätte bra - det är inte sista gången denna vinter kan jag lova!

Efter den lilla uteritten red jag Rulle, han var såå extremt duktig!! Så stolt över den lilla busen - blir helt glad i hela kroppen!! Travade helt själv och kunde styra runt på 15 meters volter i skritt! Kan även göra halt där jag vill och vända snett igenom! Duktig ponny!

Avslutade med att rida Dutch - ett lugnt dressyr pass för honom. Han var lite väl pigg till att börja med, berodde troligtvis på kylan.. Men efter ett tag med arbete med våran favvo övning (som för övrigt kommer att vara "Veckans Träningstips" denna vecka hade jag tänkt - håll utkik här på bloggen) så blev han riktigt fin och jobbade på bra genom hela kroppen!

Duktiga och snälla hästar jag har, LOVE!
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se