Besvarade frågor.

 2010-12-16    23:56:00   av:.
Postat av: Blomma

Hej! vad kul med frågestund!
Vilken är din bästa häst? Alltså vem är bäst gångartmässigt och mest ridbar?
Vilken ligger dig närmast om hjärtat av dom du har nu?
Hur länge har du tränat för Mattias Jansson?

Svar: Hej! Kul att du tycker det! :) Det är ganska svårt att säga, men gångartsmässigt är det Don Dorn eller Go Duch (lite beroende på hur man ser, Dutch har tre mer jämna gångarter medans Dorn är outstanding i traven). Jag tycker att Perazzi  har en otrolig ridbarhet, tror att han under en testryttare skulle få bäst poäng av alla mina hästar! Av dom jag äger nu är det lilla B-ponnyn Totte som står mig närmast, han var ju min allra första ponny och min bästa vän! I drygt 7 år nu. :P /Sanna



Postat av: Kristine

Hej! Min fråga är lite mer företagsmässigt. Att hitta utgifter till företaget är ju inte så svårt, speciellt inte när man håller på med hästar. Så jag undrar lite var du tjänar pengar? Hur du får det att gå runt med alla fina hästar?

Svar: Hej! Ne absolut inte, utgifter finns det gott om! Långsiktigt är det utbildning och försäljning av hästar som jag tänkt tjänna mest på. De yngre hästarna är köpta som investeringar och alla hästar finns med i en långsiktig budget. Men för att vardagen ska gå runt så håller jag en del träningar, vi har två inackorderade hästar som vi självklart får betalt för, under perioder har jag haft träningshästar för utbildning, samt att jag hyr ut anläggningen i samband med kurser. Hoppas du är nöjd med svaret :) /Sanna 



Postat av: Undrar en del;

Thanx for this. Hur många hästar äger du? Hur många hundar? Vilken är din favoritfärg på häst? Fixa fler frågestunder,vi är många som har fler frågor på lager och så fort man går in på din blogg kommer man på fler!!

Svar: Vsg.  7 hästar och 6 ponnyer. Tillsammans med familjen så är det 4a hundar. Jag tycker att det är mycket som gör en häst vacker förutom dess färg, men jag gillar många svarta hästar! Om det uppskattas hos er läsare kommer jag självklart ha fler. :) /Sanna 



Postat av: Anonym

Är inte du brunett egentligen?

Svar: Nej, jag är och har alltid varit blond :) /Sanna 



Postat av: My

Som svar på din fråga: Ja det uppskattas! Vilket är ditt bästa tävlingsminne?

Svar: Va bra! Första tävlingen med min B-ponny Totte var extremt rolig men det som slår allt var upplevelserna i samband med EM 2009, därifrån har jag absolut mina bästa tävlingsminnen! Inridningen i küren framför flera tusen åskådare var overkligt! 



Postat av: Saga

Hur länge har du ridit?
Hur är din drömhäst (utseende- och temperamentmässigt)
Vad är ditt favoritprogram på tv?
Hur många hästar har du?

ääh... c:

Svar: Jag började rida på ridskola när jag var 7 år, jag har alltså ridit i hela 12 år nu!
Jag brukar alltid kalla Don Dorn för min drömhäst, han är kastanje fux (annars gillar jag mest svarta hästar med mycket vitt). Tepramentet är enligt mig det viktigatse hos en häst, den ska vara arbets- och sammarbetsvillig samt ha stor motor - hellre för het än bekväm. Kvick, känslig och ha en bra egen balans anser jag oxå är "måsten". Jag vill oftast ha ganska små hästar som rör sig mycket, detta tror jag mest beror på att jag själv inte är så stor och att jag rider ganska mjukt och försiktigt. :)
Jag följer serien Desperate Housewives slaviskt, så det är mitt favoritprogram just nu. :P
Äger just nu 7 hästar och 6 ponnyer. /Sanna



Postat av:

Du rider alltid med handskar..

Svar: Det där var iofs ingen fråga, men ja jag rider alltid med handskar. /Sanna 



Postat av: P

Varför bloggar du alltid så sent? Man hinner ju inte läsa innan man går och lägger sig! =(

Svar: Jag bloggar så fort jag har tid, vilket oftast är sent.. Va tråkigt, hoppas att du tycker att det är okej att läsa inläggen dagen efter :) /Sanna 



Postat av: Anonym

Skulle du vilja ha en PRE hingst?

Svar: Inte som tävlingshäst, men jag tycker att många PRE hingstar är väldigt vackra så nångång i framtiden kanske jag kommer ha en sån att träna med hemma! :) /Sanna


Tror jag provar mig på ett "Frågor & Svar" inlägg snart igen :)

 Saga

Yay (Y)

 2010-12-17    15:37:22     URL: http://dreamsphere.blogg.se/
 Tessan

Jag blev nyfiken angånde svaret att inte ha en PRE som tävlingshäst, varför inte? :)

 2010-12-20    08:26:48
 Sanna

Tessan; Det är ju tyvärr inte så vanligt med PRE hästar och inte helt accepterat i dressyrens största mästerskap, som mest styrs av Holland och Tyskland (och deras omfattande avelsverksamhet). Detta börjar dock bli bättre.

Mitt sätt att rida är oxå mycket påverkat av Holländsk ridning - eftersom min tränare Mattias bott och tränat där i så många år. Och jag skulle nu i början av min tävlingskarriär inte vilja byta till andra hästar och tränare, jag tror på att "köra på en linje" så att säga.. :) Hoppas du är nöjd med svaret trots att det kanske blev lite flummigt skrivet.. :P /Sanna Nilsson

 2010-12-20    23:16:09
 Tessan

Aha, då förstår jag. Jag är nöjd med svaret! :)

 2010-12-22    11:01:04
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se