Onsdag och torsdag.

 2011-02-10    23:53:00   av:.

Har varit ganska långa dagar.. Mycket att göra.

Igår var Jimmy "sadeldoktorn" ute hos oss, kollade alla mina hästars sadlar och gjorde några små justeringar. Han är verkligen otroligt duktig och jag tycker att det är så intressant! Han visar och förklarar alltid allt för mig så det känns som om jag börjar kunna det där ganska bra nu.. Vilket är tryggt då jag själv kan kolla av sadlarna då och då och se hur de ligger och därigenom oxå förhindra att hästarna får ont i ryggen. Superb!

Red flera hästar, som gick riktigt bra!

På kvällen ringde Mattias och jag spenderade lång tid i telefon med honom, har så många hästar att prata om! :)
Hade tänkt att blogga efter det men datorn krånglade.. :/

Idag är det torsdag och det har varit en riktigt lång dag. Började som vanligt med fodringen imorse, ringde sedan några samtal som var ett måste (satt tex i en telefonkö i 1 timme och 15 minuter) och kollade av lite mail. 

Efter det var det dags att börja motionera mina djur, började med Dutch som kändes mycket bättre under den något ändrade sadeln! (Vilken skillnad det gör!) Men han var på bushumör och exploderade under mig några gånger, inte kul då jag på något vis lyckades vricka ena foten och få ett slag av andra stigbygeln på låret (!), hur nu det gick till.. Vilda vackra varelse.
Som nummer två red jag Kaka, som var spänd han med. Men han är väldigt fin!!
Efter det red jag Rulle, han var lite trött men det är inte så konstigt då han gått tre dagar i rad nu.. Han är iaf väldigt duktig, kunde till och med spänna sadeljorden efter att jag hoppat upp på honom helt själv!! 
Sen longerade jag Perazzi som var lite knackig idag med, det såg bättre ut - men det är något som inte riktigt är som det ska.. Så han får nog ta det lungt i några dagar till, vill inte riskera att det blir något värre utav det hela.
Longerade även Marwin som var duktig, lugn och lydig. 

Ägnade kvällen till att städa massor i stallet, vi får massor av besök imorgon så jag tyckte det behövdes. Höll på och fejade fram till halv 11 - fick panik när jag upptäckte att klockan var så mycket och skyndade mig att fodra och sen gå upp till lghen.. Ibland rinner tiden liksom ifrån en. Jobb från 7 - 22.45 - det är inte en barnlek att ha eget företag och ansvara för en så här stor anläggning.. Men det är kul, för det mesta! :D

Pratade även med Mattias ett bra tag ikväll oxå, lite ovanligt att han ringer 2 ggr på en vecka för att snacka - men kul!! :D Har ju som sagt alltid mycket att diskutera med min kära tränare!

Är helt slut nu, efter denna långa dag.. Morgondagen blir nog ännu stressigare dock, får massa besök!

Så jag ska se till att sova lite nu.
Avslutar med ett God Natt och en fin bild!


Kaka.

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se