Dagen och morgondagen.

 2011-02-03    00:04:54   av:.

Var inne i stan på förmiddagen och fixade lite smått och gott.

Njöt i solen vid hästarnas intag innan lunch, underbart att dagarna blir längre och ljusare!!

Red sedan Kaka först, lugnt joggingpass.. Han var lite seg i kroppen, vimsig i huvudet men ändå ganska duktig. :)
Som tvåa var det Dutch tur, som var fin, lydig och mjuk i kroppen.. Ett lugnt dressyrpass med mycket av våra galopp-skritt övergångar, perfekt uppladdning inför morgondagens träning.
Sen red jag Perazzi, hade tänkt att det skulle bli lite mer dressyr för honom idag än igår men han verkade ganska trött så det blev ett ganska lugnt joggingpass när allt kom omkring. Mycket stora åttvolter och förvänd galopp fick bli det vi ägnade oss åt.
Danny var fyra för dagen, han var faktiskt duktig - lugn och lydig, inte lika barnslig som han varit till och från den senaste tiden! Förhoppningsvis (inte så troligt men man kan ju hoppas) har han haft sin "femårs"-trots period nu ;)
Sist red jag Marwin, även han var duktig och gjorde det jag bad om, skänkelvikningar och tempoväxlingar fick bli dagens huvuduppgifter.

Efter ridningen så fixade jag lite i stallet, lindade tex upp en hel drös med lindor från helgens träningar. (Det är tur att man blivit kvick i fingrarna av alla dessa år av lindande, annars skulle det ju ta evigheter!) Lindade, lindade, lindade och lindade plötsligt syntes en liten hund bland alla lindor!!

Diva hade hittat en utmärkt sovplats under min enorma hög med lindor!

Imorgon drar jag och Dutch till Ericsberg för Knytkals träningar, vi stannar tills fredag - ska bli lika roligt som alltid!! Nästan alla "plantor" kommer dit denna gång vilket är extra kul :)
Ska försöka tvinga pappa att ta lite bilder oxå, det brukar ju vara svårt men jag ska göra mitt bästa!

Kan bli klurigt att blogga imorgon, men kanske hinner knåpa ihop något inlägg - vi får se ;)

Nu ska jag packa ner det nödvändigaste - man får ju inte glömma att ta med tandborsten tex..

 linnéa

saknar dig sanna! hoppas allt går bra imorgon!

 2011-02-03    01:32:42     URL: http://fladdermusensdragontears.blogg.se/
 L

När kommer hästarna in på dagarna?

 2011-02-03    08:47:46
 Sanna

Linnéa; Saknar dig med! /Sanna

 2011-02-07    19:22:48
 Sanna

L; Mellan 12 och 13 för det mesta. :) /Sanna

 2011-02-07    19:25:53
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se