Farväl min lilla vän.

 2013-10-04    13:03:00   av:.

Hösten är här och löven faller ner

jag kan inte förstå att jag inte kommer att få se dig mer.

I elva långa år har du funnits i min närhet

att detta beslut är det rätta för dig är allt jag vet.

Jag binder en krans av minnen

den vackraste och finaste jag har.

Jag vet att den aldrig kan vissna

för hos mig finns du alltid kvar.

Jag ger dig din eviga sommar

och även din mest spirande vår.

Här är den färgrika hösten,

den renaste vintern och vilan du nu får.

Men starkare än döden är kärleken, du vet

jag följer dig där bort i din evighet.

Över tysta vatten till ett för mig okänt land

efter dig jag sänder ett kärleksfullt band.

Till din nya hemvist sträcker bandet sig

ger dig av min värme, skyddar och värnar dig.

Nu när ditt levnadsslut var nära

tog jag ditt liv med varlig hand.

Ledde dig sista biten, min kära

mot hästarnas evigt gröna land.

Jag säger nu ett slutligt god natt.

Du var, du är och förblir min uppväxt alldeles egna skatt.

 

 

Tornado, i världen var du bara en ponny. För mig var du hela världen.

Tack för din sanna vänskap i halva mitt liv!

Du är föralltid älskad och saknad.

 

 

 

 
 Anonym

Vad fint skrivet ❤ tårarna rinner... Förstår din sorg, beklagar så att du förlorat din vän ...

 2013-10-04    16:53:36
 Anonym

Vi säger återigen Farväl Totte! tårarna rinner även här.
kusin Cornelia, Linn och morbror Mats

 2013-10-04    19:00:03
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se