Tävlingsdag på backen.

 2013-03-11    00:19:51   av:.
Det här med tävling det är verkligen min grej, jag är hundra procent säker på att det är därför jag håller på med hästar överhuvudtaget. Jag älskar iofs hästarna i sig, men jag skulle aldrig lägga ner så enormt mycket tid om det inte var för dessa få dagar per år då det spenderats tid på en tävlingsplats!
Idag var en dag på tävlingsplats och inte vilken tävlingsplats som helst heller, utan på min hemmaklubbs fina anläggning i Vilsta! Toppentävlingar med fantastiska funktionärer som gör mig så stolt och glad!
Trots att stor del av dagen spenderades på tävlingsplats så har jag inte tävlat själv, men min fina vän Rebecca startade fem starter på ERF:s lokala hopptävlingar och jag agerade hjälpredaoch hästskötare hela dagen :)
Hon red en fin liten häst vid namn Magic i 90 cm och 1 m, det är ERF:s unghäst som är till salu och de gjorde två fina felfria rundor! Lisa startde samma klasseroch var felfri i 90cm, menficktvå oturspet i 1 m - trist då det förövrigt såg jätte jätte bra ut! Sparven var även hon ute på sin livs första tävling, de startade endast 90 cm men gjorde det med den äran! Klockrent och felfritt, de kommer bli farliga tillsammans när vår fina Sprarv fått lite mer rutin!
Rebecca har haft en lyckad tävlingshelg måste man säga, 6 felfria av 7 starter och alla rundor lika fina och harmoniska! Jag vill även påpeka att jag idag verkligen kände hur stolt jag är över att ha en så duktig vän och anställd, hon rider in på tre olika unghästar och matchar dom kanonfint på ett sätt som stärker och förbättrar hästarna! Som sagt så är jag stolt över att ha en så duktig bästa vän, mer eller mindre familjemedlem och som abetsgivare också anställd!!
Väl hemma var det dags att packa upp massor med grejer, tävlingsgrejer men för vår del också varor eftersom Dressyr Butiken haft försäljning på Vilsta under helgen :) När vi fixat detta tog vi tag i motionering och vibbning av de hästar som varit hemma hela helgen.
 
Nu är det dags att avsluta denna intensiva träningsoch tävlingsvecka, imorgon drar en ny igång :)
 
Rebecca och Sparven :)
 M

Helt otroligt att lilla Sparven som var i så dåligt skick när hon kom till er nu är ute och tävlar! :)) Stor eloge för superbra jobb!!

 2013-03-11    19:49:49
 Monica tidlund

Kan du inte sätta ut en film på sparven när du rider henne. Vore så skoj o se henne bli riden!

 2013-03-12    15:17:09
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se