Aha-upplevelser och annat trevligt!

 2013-03-07    01:30:31   av:.
Jag har varit iväg till Brolöten två trevliga dagar för träning med Knytisgänget för bästa Liane! Kul och lärorikt som alltid!
Dutchen har skött sig bra, över förväntan och jag fick riktigt många bra tips och trix med mig hem! Egentligen inget direkt nytt, men vi gick tillbaka till grunderna med lösgjordheten på min spända grabb och jag fick en "aha-upplevelse" i hur jag är som ryttare! Det låter skumt, jag vet.. Men jag rider på känsla, enbart, ska inte tänka så mycket för då blir det oftast fel. Den sista tiden, när vi har försökt höja svårighetsgraden en aning har jag tänkt för mycket och känt för lite. Detta stör Dutch och min harmoni tillsammans och han blir sur vilket resulterar att jag blir sur... Skärpning Sanna, använd tålamodet och känslan! Det är just de egenskaper hos mig som passar min flygande holländare och när jag bestämde mig för att bara rida på känslan och inte analysera allt hundra miljarder gånger, då gick det ju helt plötsligt bättre! Nu är vi påväg åt rätt håll igen, härligt!
 
När jag kom hem idag fortsatte jag med motioneringen av mina andra hästar, framförallt Dorn glänste med sin enorma arbetsvilja! Avslutade med en lektion för en duktig elev som även hon fick en liten "aha-upplevelse" dagen till ära! Så häftigt att se som tränare och jag lovar att det kändes minst lika bra som när jag själv upplevt det på hästryggen tidigare under dagen :)
 
Mattias har även anlänt under kvällen och nu har vi planerat tävlingar i några timmar och pratat om allt som hänt de senaste veckorna, kan knappt bli bättre!
Dags att sova, imorgon ska jag träna fyra hästar innan lunch!
Godnatt kära läsare
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se