Lördag eftermiddag på stallkontoret..

 2011-10-29    17:46:38   av:.
Tar en liten fikapaus såhär på lördagseftermiddagen för att fylla på med energi och vad passar inte bättre än att just skriva några rader på bloggen när jag för en gångs skull har en dator framför mig?!

Jag sitter alltså just nu vid datorn i stallet, eller ja på kontoret i stallet.. Har precis skrivit ihop lite planering inför nästa vecka då jag kommer att spendera tiden i Skåne och inte vara här hemmavid.. Tror stalltjejerna kommer lösa det galant även fast det blir lite extra mycket jobb för dom! 

Har ägnat nästan hela dagen åt att tvätta kläder som ska med på vår lilla utflykt, städa lastbilen och packa foder och allt annat stall relaterat som ska med - ridutrustningen med sadel, kandar, schabrak osv får åka med i lilla lastbilen på måndag. 
Pappa tar och kör ner stora lastbilen imorgon, så det var viktigt att den var färdig packad redan idag.
Har även hunnit städa upp lite på gården och förbereda lite som underlättar för tjejerna nästa vecka - vill ju att allt ska se snyggt ut även om jag inte är hemma och jag vill försöka hjälpa till så att allt flyter på så smidigt som möjligt med allt det vardagliga!

Hästarna står just nu och äter sitt eftermiddagsmål, men de ska nog snart vara klara så jag ska gå och plocka fram lite grejer ur sadelkammaren.. Det är bara tre hästar kvar att motionera för dagen, så jag ser ett ljus i tunneln - jag lär nog precis vara klar till kvällsfodringen vid 22. Så snart, om några ynka timmar, tar även jag och kryper upp i soffan för en mysig lördagskväll :)  Härligt!


Hoppas alla ni oxå får en trevlig lördagskväll!
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se