Knytkalaset 3-4/2.

 2011-02-06    01:11:21   av:.
Kom till Ericsberg i torsdags och tränade ganska tidigt på förmiddagen, det gick riktigt bra! Red igenom alla St George programdelar med "tävlingstänk". Min stjärna var såå fin! Kändes verkligen som om vi kommit över en tröskel förra Mattias träningen som jag verkligen kände skillnad av nu! Han gick riktigt bra, kändes  som om vi var ett. Fick verkligen "aha" upplevelser runt den så kallade "gummiband" känslan, mycket tydligare än vad någonsin tidigare har känt!! Duktig häst!!

Pappa försökte filma vilket inte alls gick, han försökte även ta kort vilket resulterade i ca 8 bilder.. aja lite är bättre än inget. Här får ni två utav dom! :)




En mycket engagerad och duktig tränare!

På eftermiddagen satt jag och tittade på alla träningar och lärde mig massor! Det är så inspirerande att se på alla duktiga vänner! 

Fredagen blev dock inte alls som jag hade tänkt.. Ville ju verkligen träna men innan min träningstid så upptäckte jag att Dutch hade ett svullet bakben. Tyckte det var lite skumt eftersom att han hade stått med Back on Track skydden under natten.. Så jag tog beslutet om att han skulle vila från träningen, ville inte riskera att förvärra något även om han inte var direkt halt. Jag satte mig istället på läktaren igen och insöp ännu mera kunskap!

När vi kom hem från träningen så stog Dutch på vibben för att öka blodcirkulationen i benet.. Han fickj göra samma sak en gång till sent på kvällen och jag tycker att svullnaden efter gång nummer två hade lagt sig lite. Klädde in honom i b.o.t skydd över natten igen.

Trots att jag bara tränade ett pass så kändes det som två lärorika dagar!
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se