Torsdag och Fredag.

 2010-09-25    00:31:56   av:.

Ska börja med att bekänna en sak jag glömde i förra inlägget.. När jag satte mig vid datorn och skulle blogga tänkte jag mest på Knytkalas träningen, inte så snällt att inte skriva en enda rad om mina andra buspållar jag har hemma i stallet. Jag glömde framförallt att ge Perazzi upprättelse för hur fin han var i onsdags då jag red honom, fick en sur blick igår morse när jag kom till stallet av honom och tror att det kanske kan vara just därför.. Så nu när ni alla vet att jag blev nyförälskad i min lilla häst när jag red honom då kanske han kan tänka sig att förlåta mig för att jag är så glömsk! Kan ju hoppas iaf.

-09
 
Perazzi DS, Rölagg -09.


För övrigt så var det träning igår igen, Pia Fälth kom till oss och höll uppskattade lektioner! Jag tränade tre av mina killar, Danny, Perazzi och Melvin.
Danny var duktig och vi tränade mycket på övergångar och tempoväxlingar - han blir väldigt mycket finare när han bär sig själv och är lydig för både hand och skänkel.. Annars kan han lätt bli lite framtung och springig, stor skillnad! 
Perazzi gick oxå riktigt bra! Red igenom alla Lätt A grejer, plus lite byten - han är så himla duktig! 
Melvin var även han ganska fin, lite seg, men med Pias hjälp fick jag igång honom och på slutet tränade vi både hel piruetter i galopp och bytesserier i vartannat steg. Och det flöt faktiskt på bra!
Efter träningen joggade jag Dutch, som ju gått väldigt hårt två dagar innan, och även lilla Constantine fick trava runt några varv i ridhuset. Båda två var lugna och duktiga!

Idag var det en ganska vanlig dag i stallet, eller iaf så var det tänkt att det skulle vara en ganska vanlig dag- blev väl inte så vanlig när allt kommer omkring.. Fölungen som vi har uppstallad här lyckades på något helt ofattbart sätt smita igenom staketet och rymma!! En hysterisk fölunge är inte det lättaste att fånga kan jag säga.. Tackar alla snälla människor som hjälpte till att fånga in henne och Tackar gudarna för att hon överlevde utan några stora skador!
Förutom att fölet kom på vift fungerade allt bra idag, hästarna gick fint och vi var klara ganska tidigt med dagens sysslor, skönt!

Nu ska jag sova, God Natt! 

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se