Tävlings helg.

 2010-11-08    00:24:35   av:.
Den här helgen har varit full av tävling. Jag älskar att tävla men det är nästan lite för jobbigt när det är såhär pass kallt som det varit de senaste dagarna - gillar jag inte.. Brr.

Men trots kylan så har jag som sagt varit iväg till två tävlingsplatser dessa två dagar.
Igår var vi i Enköping, jag och Dutch. Startade St George, det gick ganska bra.. Finns en fläkt i ridhuset som Dutch inte alls var förtjust i, så han skyggade lite för det - bockade och flög därifrån. Han var lite spänd igenom hela programmet och vi hade en del missar.. Men mellan missarna var han väldigt duktig. Vi fick 62,9 % vilket jag är ganska nöjd med, iaf med tanke på de små katastroferna! Plus att vi nu har kvalet för nationell St George avklarat - skönt!
Passar på att tack världens bästa Liane för hjälpen på framridningen!

Vi kom hem vid 21 typ, då var jag helt slut med fick ta mig i kragen och ställa mig och knoppa - det skulle ju göras inför idag. När allt var klart nere i stallet var klockan drygt 23. Hade lust att blogga, men efter lite fundering så valde jag att äta och sova.. Sorry.

Men idag var det dags att gå upp vid 5 igen.
Red Danny i Lätt B:3 i Köping, han var extremt duktig min älskade lilla häst!! Utan knappt någon framridning (framridningsbanan var helt sönder frusen efter den kalla natten) gick han runt hela programmet som om han aldrig gjort nåt annat i hela sitt liv! Lillen fick 66,36 % och slutade 4a, duktig pojk!

Nu ska jag sova igen, imorgon fortsätter det höga tempot.. (Mattias kommer till E-tuna.)
Sov Gott
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se